OndReke Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei Jeg har en xp 1800+ cpu og en UUO (Uidentifisert udugelig objekt) til en cpuvifte på`n. I tilegg har jeg en kasse av samme kategori som ovennevnte som ikke har en eneste mulighet for plassering av chassi-vifter på en strategisk måte. Det jeg er ute etter, er en billig (som alltid (ØYH! ekke min feil forcen kun payer 3k mnd;)) løsning bestående av nytt kabinett, ny cpu-kjøler og noen nice chassi-vifter. Selvfølgelig ønsker jeg et stillegående system, men når cpu`n pr d.d idler på 62 grader celcius i windass (xp), så er jeg villig til å gå litt opp i støynivå for å få en lavere temp. Hvilken range skal/burde/pleier igrunn en xp1800+ idle på? og hva er "kritisk" temp? Kom mer enn gjerne med konkrete forslag til kasse/cpu- og chassi-vifte® + en liten begrunnelse, slik at jeg har litt å velge i. Setter også veldig gjerne pris på en liten innføring i "cooling for n00bs" mht strategisk plassring av vifter etc (gjerne url`r ( :google: <-- I know, men det er så mye håpløst der ute :/ )) Og, et siste spm.. kan en XP 1800+ (1.53ghz) klokkes uten å måtte hax0re med 'blyant-trixet' etc? På forhånd; Tusen takk Mvh, Christian Stenbakken aka OndReke aka Fattig force`n-dude Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Her har du i alle fall en god kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS Lenke til kommentar
OndReke Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Hmz, men jeg må kanskje ha en vifte til denne også.. tviler på at den gjør så mye nytte uten det:P Noen som anbefaler en spes. vifte til denne? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Den gjør nok ikke mye nytte uten vifte nei. Og i tilleg må du borre hull i HK for å få festa den. Prøv heller Silent Twin http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTST1 , den vil garantert bli overdøvet av psu, hdd osv 62 grader er vel litt over det optimale ja... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Du må ikke borre, noen hkr har fire hull rundt socketen allerede. Test zalman kjølere (den med vifteform liker jeg, (har den)) Lenke til kommentar
viranth Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 sleng en 120mm vifte på kabinettdøren ovenfor CPU'n, da går temperaturen ned med 10-20 grader Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 sleng en 120mm vifte på kabinettdøren ovenfor CPU'n, da går temperaturen ned med 10-20 grader tja, det kommer ann på hva tempen er inni kabinettet, hvis den er lik som utenfor hjelper ikke det en dr...tt. Men hvis det er 50 grader inni der ville nok det være effektivft ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå