The X smasher Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hei! Er en gutt på 17 år som aldri har hatt dame Trenger seriøst råd :!: Har litt kontakt med damer da, men det blir liksom de samme spørsmålen hver gang: Kossen har dagen på skolen hvert? hvordan var det på trening i går? Bare sånn dritt spørsmål. Trenger hjelp til å komme i kontakt med damer på min alder, og hvordan man kan holde en samtale gående, ikkje bare stoppe opp etter to setninger. Please help Gutt 17 Endret 19. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
heismann Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei du! At du er 17 år og ikke har hatt dame er jo ikke så spesielt, er jo mange som er i samme båt som deg der, så håper ikke du depper for mye av den grunn! Men når det gjelder å holde en samtale gående, er det som i alle situasjoner, at noen er flinke, og andre er mindre flinke.. Men - man kan trene seg opp til å bli flink til å prate med damer også, så det fikser du fint etterhvert. Som du sier, fikser du fint de "vanlige" spørsmålene, som "hvordan har dagen vært", osv.. Det som er kunsten her, er å komme utenom det helt vanlige mønsteret, og gjøre samtalen noe "utenom det vanlige", hvis du skjønner hva jeg mener? Å komme utenom de vanlige spørsmålene. Det kan være å legge merke til spesielle ting jenta sier, og gå dypere inn i det, for å komme seg vekk fra "malen" for en samtale.. Et eksempel kan være at du spurte hvordan det gikk på kampen hun har spilt, og når hun svarer, gjør du kunsten ved å legge merke til hva hun svarer, og gjerne spørre mer utifra det. Da viser du tegn på at du er interessert i det hun sier. I tillegg kan du kanskje spørre om f.eks. hvordan de ligger an i serien, og om de vinner mye kamper og sånt, og når og mot hvem neste kampen er.. Hvis du da får f.eks. høre litt om motstanderlaget, kan du igjen komme tilbake og spørre noe sånt som "fikk dere tatt revansj på det drittlaget", eller noe liknende, ettersom hva som passer.. Det som er poenget er å få noe til felles å prate om, sånn at du slipper å ta den samme "hvordan gikk det på skolen i dag" hver eneste gang du prater med henne.. Jeg sier ikke at du skal planlegge alt hva du skal si, men du finner ut av det. Etterhvert går det mer av seg selv.. Selvfølgelig er jo ikke alle jenter like enkle å komme i kontakt med, men du finner jo fort ut av hvem du kan tenke deg å bli bedre kjent med! Lykke til! Lenke til kommentar
The X smasher Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Hei du! At du er 17 år og ikke har hatt dame er jo ikke så spesielt, er jo mange som er i samme båt som deg der, så håper ikke du depper for mye av den grunn! Men når det gjelder å holde en samtale gående, er det som i alle situasjoner, at noen er flinke, og andre er mindre flinke.. Men - man kan trene seg opp til å bli flink til å prate med damer også, så det fikser du fint etterhvert. Som du sier, fikser du fint de "vanlige" spørsmålene, som "hvordan har dagen vært", osv.. Det som er kunsten her, er å komme utenom det helt vanlige mønsteret, og gjøre samtalen noe "utenom det vanlige", hvis du skjønner hva jeg mener? Å komme utenom de vanlige spørsmålene. Det kan være å legge merke til spesielle ting jenta sier, og gå dypere inn i det, for å komme seg vekk fra "malen" for en samtale.. Et eksempel kan være at du spurte hvordan det gikk på kampen hun har spilt, og når hun svarer, gjør du kunsten ved å legge merke til hva hun svarer, og gjerne spørre mer utifra det. Da viser du tegn på at du er interessert i det hun sier. I tillegg kan du kanskje spørre om f.eks. hvordan de ligger an i serien, og om de vinner mye kamper og sånt, og når og mot hvem neste kampen er.. Hvis du da får f.eks. høre litt om motstanderlaget, kan du igjen komme tilbake og spørre noe sånt som "fikk dere tatt revansj på det drittlaget", eller noe liknende, ettersom hva som passer.. Det som er poenget er å få noe til felles å prate om, sånn at du slipper å ta den samme "hvordan gikk det på skolen i dag" hver eneste gang du prater med henne.. Jeg sier ikke at du skal planlegge alt hva du skal si, men du finner ut av det. Etterhvert går det mer av seg selv.. Selvfølgelig er jo ikke alle jenter like enkle å komme i kontakt med, men du finner jo fort ut av hvem du kan tenke deg å bli bedre kjent med! Lykke til! 9531153[/snapback] Tusen takk for mange gode forklaringer og forslag Mange av disse tippsene kommer nokk til å bli brukt Må nokk som du sier bare "trene" på å snakke bedre med damer og komme i kontakt med dem. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Bare hyggelig, du! Skader ikke å øve litt hele tiden.. Gjerne små-flørt litt med venninnene dine også, helt useriøst, men jeg lover deg at du kommer litt inn på sporet da.. Du blir tøffere, det blir en mer naturlig del av deg, og du har lettere for å oppføre deg på samme måte med ukjente jenter.. Handler om å være fri, tørre å slå seg litt løs! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Bare ikke prøv å skaffe deg dame for å ha dame om du skjønner hva jeg mener. Er selv 17 år og har ikke hatt dame, orker ikke styre med noen jeg ikke er ordentlig glad i, så bare ta det som det kommer. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Bare ikke prøv å skaffe deg dame for å ha dame om du skjønner hva jeg mener. Er selv 17 år og har ikke hatt dame, orker ikke styre med noen jeg ikke er ordentlig glad i, så bare ta det som det kommer. 9531382[/snapback] Veldig sant det der.. Liker å høre at folk som ikke har hatt kjæreste også sier det.. Er altfor mange, sånn som trådstarter her også?, som ikke har fått den bekreftelsen det er å ha kjæreste før, at de gjør alt de kan for å få kjæreste, og ikke klarer å tenke hvor bra det er å være singel, sammenliknet med et forhold som ikke fungerer helt perfekt.. Man dessverre må de fleste ha hatt kjæreste først, for å klare å innse at det faktisk også er bra å være singel.. Men når sant skal sies, så får man utrolig mye selvtillit av å få bekreftelse hos jenter, og det er jo kjempepositivt. Endret 19. september 2007 av heismann Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Bare ikke prøv å skaffe deg dame for å ha dame om du skjønner hva jeg mener. 9531382[/snapback] Sannere ord har aldri blitt skrevet. Jeg gikk selv i denne fellen, fy fader for en dust jeg var. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Sannere ord har aldri blitt skrevet.Jeg gikk selv i denne fellen, fy fader for en dust jeg var. Kan ikke være mer dust enn meg som brukte et år av livet mitt til en avstandsforhold med en jente på 16 som jeg hadde null framtid med. Var et veldig fantastisk år, men likevel. Hør på de vise gutten min! Skjønner at du er litt desperat nå, men å skaffe dame for egen hensikt er hverken bra for deg eller jenta. Særlig jenta, da du gir henne falske forhåpningner og tror alt er bra, men dengang ei. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Stikk på fest gutt, og kos deg med jentene som er der En kjæreste er ikke noe du får, først må du bli forelsket i ei jente.. Så må du overbevise henne om hvilken type du er, slik at hun kan begynne og få følelser for deg.. En dame kan du ikke få, men du kan vinne henne hvis du har ett glimt i øyet Lenke til kommentar
veluci Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 altså att folk sier att de ikke orker styret med og ha dame, så syntes eg att den er litt teit innstilling.. å ha dame, og å vere forelska eg det fineste som er i hele verden.. og det er ikke mye stress.. med mindre dama kontrolerer deg helt da:P Lenke til kommentar
heismann Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 altså att folk sier att de ikke orker styret med og ha dame, så syntes eg att den er litt teit innstilling.. å ha dame, og å vere forelska eg det fineste som er i hele verden.. og det er ikke mye stress.. med mindre dama kontrolerer deg helt da:P 9539878[/snapback] Veldig sant det du sier der, selv om det kanskje var en liten reaksjon til det jeg skrev tidligere.. Er helt enig i at det er noe av det fineste i hele verden - hvis det fungerer. Det er bare det at det ikke alltid fungerer akkurat som det skal, og da er det heller ikke noe av det fineste i verden.. Det jeg (og mange andre her mener), er at det da lønner seg å ta seg god tid, og ikke stresse med å få seg dame, rett og slett for å slippe å være inne i mange forhold som ikke fungerer, og heller ta seg god tid, til du har funnet noe som du er litt mer sikker på at vil fungere som det skal. For de forholdene vokser ikke på trær.. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kjæreste er noe du ikke burde rushe inn i og prøve å skaffe så fort som mulig, hør på de andre nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå