Gå til innhold

Skrive jobbsøknad til diverse butikker.

Lakus

Anbefalte innlegg

Har nå gått i seks måneder uten verken skole eller jobb, og har nå veldig lyst på noe og fylle fritiden med. Tenkte og ta meg en tur nedom ett kjøpesenter i nærheten og søke på jobber i noen butikker der. Tenkte spesielt på butikker som Spaceworld, Platekompaniet, Elkjøp osv. Altså ingen "kassa på Rimi" type butikk.

Er også ett nybygg som åpner senere på høsten, hvor butikkene ikke er åpnet enda, hvordan kommer jeg i kontakt med de som eventuelt ville ha en søknad her?

Jeg har ikke noen tidligere jobber og vise til, og ikke akkurat noe spesiell skolegang, har fullført grunnskolen (7år barneskole og 3 år ungdomskole)

Gått ett år på VGS og hoppet av halvveis andreåret da jeg skjønte den linjen ikke var noe for meg.

Så nå vil jeg ta meg ett år hvor jeg kan jobbe litt og tjene inn noen penger, slik at jeg får tenke meg om angående hva jeg vil videre med skole osv.

Men jeg har jo aldri skrevet en eneste jobbsøknad i hele mitt liv, og vet ikke hva jeg skal putte inn i en CV.

Hva burde jeg ha med når det gjelder disse butikkene?

Kan jeg lage en søknad, skrive ut 4-5 stk og levere til flere butikker, eller burde jeg lage hver søknad spesielt for hver butikk?

Er jo generelt interessert i spill, elektronikk og underholdning, og regner med det er noe og ta med. Pluss det at jeg er villig til og jobbe fra dag en.

Trenger råd her. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv en god søknad. Det er vel for det meste nøkkelen til suksess når det anngår jobbsøking. Med en god søknad kommer du inn til intervju hvor du også bør gjøre et bra inntrykk.

Men sannheten er at man i mange tilfeller ikke kan velge jobber fra øverste hylle med liten erfaring. Det er mange arbeidsgivere som ser på CV når de ansetter, og på steder som f.eks platekompaniet hvor det er mange søkere stiller du som uerfaren svakere enn andre.

I kassa på Rimi ansetter de folk uten erfaring. Det er en grei start på arbeidslivet, selvom det ikke er så eksklusivt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...