Gå til innhold

Gmail og Outlook: brukes om hverandre = problemer

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå vært en ivrig bruker av Gmail og Google kalender, men må dessverre gi opp og installere Outlook nå som jeg har fått ny mobil (Nokia 6290) og skal synkronisere kalenderen der med Google kalender. Den beste måten dette kan gjøres toveis på, bort sett fra å sette opp en Exchange-server og bruke push-system, er å synkronisere via Outlook. Det finnes mange tjenester som støtter dette, blant annet ScheduleWorld (som er det jeg tenkte å prøve ut nå).

Videre tenkte jeg å begynne å bruke Outlook til e-post, ettersom jeg først og fremst skal ha det installert. Det er her problemene begynner. Det er ikke noe problem å aktivere POP i Gmail, men saken er den at jeg kommer til å fortsette å bruke Gmail av den grunn at jeg kan nå Gmail fra hvor som helst med internett (i motsetning til Outlook, som må være installert). Når jeg da leser e-post i Gmail og arkiverer eller sletter (til papirkurven) vil jeg fremdeles få opp disse e-postene i Outlook.

Spørsmålet mitt er da: Er det mulig å aktivere POP bare for de elementene som til enhver tid måtte ligge i innboksen i Gmail? Er det andre måter å gjøre dette på? (Hørte at IMAP dugde til slikt, men Gmail støtter ikke IMAP...)

Hvis førstnevnte kan gjøres, så oppstår jo også problemet med at jeg gjerne vil at e-post fra Diskusjon.no skal slettes, og ikke arkiveres, når meldingene lastes ned til Outlook.

Jeg setter meget stor pris på all hjelp. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...