bo1e Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Noen som vet om det er mulig å få tak i service manual til asus sine bærbare PC-er? Jeg fant alt sånt på compaq sine nettsider da jeg drev å skrudde på en sånn, men finner ikke noe tilsvarende hos asus. Kun user manual, som er veldig lite informativ. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Skulle vel tro at dette bare er tilgjengelig for godkjente service-verksteder... men jeg kan ta feil Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Jeg prøver å finne ut hva slags minnebrikker som passer i laptoppen. den heter asus m6000 eller m6v. det står 512mb ddr2 pc3200 i den fra før. på undersiden av PC-en under et deksel er det en ledig slot for ram, men det er ikke noe enkel tilgang til brikken som står i fra før tydeligvis. jeg har en ddr2 pc5300 512mb-brikke men PC-en gjenkjenner den ikke når jeg setter den i. må kanskje være lik hastighet på dem, eller en annen type eller noe.. jeg vet ikke.. compaq hadde som nevnt service manual for alle sine produkter liggende på supportsidene sine. veldig nyttig ihvertfall. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg prøver å finne ut hva slags minnebrikker som passer i laptoppen. den heter asus m6000 eller m6v. det står 512mb ddr2 pc3200 i den fra før. på undersiden av PC-en under et deksel er det en ledig slot for ram, men det er ikke noe enkel tilgang til brikken som står i fra før tydeligvis. jeg har en ddr2 pc5300 512mb-brikke men PC-en gjenkjenner den ikke når jeg setter den i. må kanskje være lik hastighet på dem, eller en annen type eller noe.. jeg vet ikke.. compaq hadde som nevnt service manual for alle sine produkter liggende på supportsidene sine. veldig nyttig ihvertfall. 9531168[/snapback] Jeg har en asus m6800 maskin, men i den sitter det ddr-ram. Den orginale ram brikken sitter under tastaturet på min. skru ut 2 skruver under maskinen og trykk inn 3 plast klemmer på tastaturet Lenke til kommentar
Errorhead Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Her finner du manual og mye annet for din laptop. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Takker for innspill. Service manual ligger ikke blant de ressursene hos asus dessverre. Får litt inntrykk av at laptopper er litt mer kresen på ram enn stasjonære PC-er. Der er det jo bare til å stappe i så lenge det er rett type. Stort sett. Men laptopper er kanskje litt sånn at de foretrekker noen typer og merker.. og må ha rett hastighet også kanskje. fant ut litt mer.. Technical Notes This system supports both DDR2-400 (PC2-3200) and DDR2-533 (PC2-4200). When mixed, they will only run at DDR2-400. Det var jo i utgangspunktet det jeg trodde. Men brikken jeg har er pc5300 hvis jeg husker riktig. Det forklarer jo litt... Endret 20. september 2007 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå