Gå til innhold

Bildekritikk: ragamuffin i høstskogen

ragamuffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske fine former og linjer, men hva i alle dager mente du med din spøkelsesopptreden i bildet? Det ser mer ut som en alvorlig feil enn en bevisst handling. Her har ragamuffin vært en tur i skogen og har drukket for mange kaffedoktorer under grillingen, og helt glemt ut at kamera faktisk tar et bilde.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

He-he-he..Takker for comments. Poenget er at ikke alle (natur)bilder er nødt å være slik det står i 'Fotografering Grunnkurs'. En liten vri skader aldri. Her får bildet et tileggselement både i form og farge som jo tydligvis har fått noen til å heve øyebrynene litt mer enn om det bare var bjerkestammer som var avbildet. Selvutløser og et par-tre seukunder lukkertid er nok. En ren avbildning kunne jeg alltids gjort, men "sett det før", så dette er godt planlagt ja. At ikke alle 'tar den' er nå så (PM du er litt på gli ser jeg he-he) :thumbup:

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Det at du avdekker egne sære preferanser" hever ikke annet enn med et fint bilde til "lokale" uforståeligheter. hvis det var meningen, så sier jeg at du kan bruke disse til taktekking for min del.

Lenke til kommentar
He-he-he..Takker for comments. Poenget er at ikke alle (natur)bilder er nødt å være slik det står i 'Fotografering Grunnkurs'. En liten vri skader aldri. Her får bildet et tileggselement både i form og farge som jo tydligvis har fått noen til å heve øyebrynene litt mer enn om det bare var bjerkestammer som var avbildet. Selvutløser og et par-tre seukunder lukkertid er nok. En ren avbildning kunne jeg alltids gjort, men "sett det før", så dette er godt planlagt ja. At ikke alle 'tar den' er nå så (PM du er litt på gli ser jeg he-he) :thumbup:

9530907[/snapback]

PMnormal er "alltid på gli" når det gjelder bilder litt utenom det vanlige ;)

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt alle kommentarene ovenfor, men det er nå så. For meg var dette et friskt forsøk på å få til noe annet og det skal du ha kredit for. "Vanlige" naturbilder (typisk vidvinkelbilder av 1/3 fjell/sjø/etc. og 2/3 himmel el. motsatt) finnes det så utrolig mange av (se bare f.eks. på digit.no) og for å være ærlig er 99 % av dem veldig kjedelige. Pent ja - men interessen gir seg fort. Men det er nå min mening.

Synes imidlertid ikke du lykkes fullt ut i presentasjonen. Men jeg liker omgivelsene du har valgt veldig godt. Kanskje kunne du fått til en skikkelig spøkelsessteming ved å ta et nytt bilde og gjøre det en del mørkere/mer dystert. I tillegg synes jeg at rødfargen ødelegger litt. Men nå kan det jo hende at det er noe helt annet du har forsøkt å formidle.

Friskt forsøk ihvertfall!! :thumbup:

Lenke til kommentar

De tre stammene synes veldig 3d aktig om en ser litt lenge. Er det noe du har gjort her?

Ellers er du inne på noe spennende, men det at "du" er veldig synlig nærme kameraet gjør det hele for åpnelyst. Hva om "du" hadde dukket opp lengre bak i bildet. litt som å måtte oppdage at det faktsik er noen på bildet, delvis bak det treet...

Eh, ja. Er ikke helt sikker på hva jeg skrev her kom tydelig frem... :p

Endret av regga
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"Det at du avdekker egne sære preferanser" hever ikke annet enn med et fint bilde til "lokale" uforståeligheter. hvis det var meningen, så sier jeg at du kan bruke disse til taktekking for min del.

9531050[/snapback]

Hva enn du prøver å formulere her er det sikkert ok.

,p

9531177[/snapback]

Nettopp! Akkurat som du gjør vel ... :yes:

Lenke til kommentar

Det jeg var i tvil om, og som jeg er på glid med, er om spøkelset enten er for fuzzy eller for lite fuzzy. Det røde synes jeg er greit når det er så fuzzy, for det gjør det mer tydelig. Så veldig sært er det egentlig ikke, så jeg synes ikke noen skulle finne det helt uforståelig. Den kommer liksom mer og mer i fokus for meg, så dette viser tydelig at det er viktig å se et bilde om igjen flere ganger. Er du The Blair Witch, ragamuffin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...