Gå til innhold

GPU overklokking under 64bit Vista, hvilket prog?

Anbefalte innlegg

I 64-bit MS os er det jo "mye" styr med drivere og slikt, noe jeg surt fant ut da jeg installerte AtiTool. Ville ikke starte, fordi driveren ikke var signert. Greit nok tenkte jeg, fjernet AtiTool og installerte Rivatuner. Rivatuner fungerer, men lar meg ikke overklokke. Uansett hvordan jeg vrir og vender på ting, så ender det bare opp med stock clock (513/792).

Så, det store spørsmålet er da om noen av dere der ute har brukt et OC program som funker under Vista? Som vanlig er jo nVidias eget kontrollpanel ubrukelig (når skal de egentlig la folk faktisk bruke OC-delen der?) :(

Edit: og det skal selvfølgelig ikke innebære deaktivering av driversignering :)

Edit2: neida, trodde jeg hadde funnet en løsning, men ikke noe hell..

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I 64-bit MS os er det jo "mye" styr med drivere og slikt, noe jeg surt fant ut da jeg installerte AtiTool. Ville ikke starte, fordi driveren ikke var signert. Greit nok tenkte jeg, fjernet AtiTool og installerte Rivatuner. Rivatuner fungerer, men lar meg ikke overklokke. Uansett hvordan jeg vrir og vender på ting, så ender det bare opp med stock clock (513/792).

Så, det store spørsmålet er da om noen av dere der ute har brukt et OC program som funker under Vista? Som vanlig er jo nVidias eget kontrollpanel ubrukelig (når skal de egentlig la folk faktisk bruke OC-delen der?) :(

Edit: og det skal selvfølgelig ikke innebære deaktivering av driversignering :)

Edit2: neida, trodde jeg hadde funnet en løsning, men ikke noe hell..

9529950[/snapback]

Tja. Jeg har hørt at den nye WHQL driver lager krøll for oc. Prøv med beta drivere. Jeg kjører den nyeste driveren men i beta og ikke i WHQL, fungerer for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...