elf_man Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) I 64-bit MS os er det jo "mye" styr med drivere og slikt, noe jeg surt fant ut da jeg installerte AtiTool. Ville ikke starte, fordi driveren ikke var signert. Greit nok tenkte jeg, fjernet AtiTool og installerte Rivatuner. Rivatuner fungerer, men lar meg ikke overklokke. Uansett hvordan jeg vrir og vender på ting, så ender det bare opp med stock clock (513/792). Så, det store spørsmålet er da om noen av dere der ute har brukt et OC program som funker under Vista? Som vanlig er jo nVidias eget kontrollpanel ubrukelig (når skal de egentlig la folk faktisk bruke OC-delen der?) Edit: og det skal selvfølgelig ikke innebære deaktivering av driversignering Edit2: neida, trodde jeg hadde funnet en løsning, men ikke noe hell.. Endret 19. september 2007 av elf_man Lenke til kommentar
Megern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 I 64-bit MS os er det jo "mye" styr med drivere og slikt, noe jeg surt fant ut da jeg installerte AtiTool. Ville ikke starte, fordi driveren ikke var signert. Greit nok tenkte jeg, fjernet AtiTool og installerte Rivatuner. Rivatuner fungerer, men lar meg ikke overklokke. Uansett hvordan jeg vrir og vender på ting, så ender det bare opp med stock clock (513/792). Så, det store spørsmålet er da om noen av dere der ute har brukt et OC program som funker under Vista? Som vanlig er jo nVidias eget kontrollpanel ubrukelig (når skal de egentlig la folk faktisk bruke OC-delen der?) Edit: og det skal selvfølgelig ikke innebære deaktivering av driversignering Edit2: neida, trodde jeg hadde funnet en løsning, men ikke noe hell.. 9529950[/snapback] Tja. Jeg har hørt at den nye WHQL driver lager krøll for oc. Prøv med beta drivere. Jeg kjører den nyeste driveren men i beta og ikke i WHQL, fungerer for meg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg kjører NEST nyeste WHQL driver for vista 64-bit og rivatuner fungerer greit hos meg Ps: Gjorde det med den nyeste også.. byttet bare for å sjekke ut noe Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kanskje å modifisere firmware til å få kortet til å kjøre på øsnket frekvens er den beste løsningen. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Kanskje å modifisere firmware til å få kortet til å kjøre på øsnket frekvens er den beste løsningen. 9533981[/snapback] Mulig det, da gjelder det bare å finne et flashe-prog som funker fint under 64-bit Takk for tips, skal prøve litt mer nå! Lenke til kommentar
branick Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg vet ikke hvilke feilmeldinger du får, men jeg hadde liknende problemer her. Vet ikke om du får noe ut av den tråden, men mer info er bedre enn ingen sant? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Uansett hvordan jeg vrir og vender på ting, så ender det bare opp med stock clock (513/792). 9529950[/snapback] Jeg regner med at du klokker under "Performance 3D". Prøv å start opp f.eks 3dmark06, så ser du at frekvensene plutselig spretter opp til det du har satt dem til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå