Gå til innhold

Ny LCD TV til under 10 000

Anbefalte innlegg

SOm topic sier.

Min far sin TV har blitt ødelagt, og han skal kjøpe ny. Han har bestemt seg for å iokke bruke mer enn 15 000.

Kravene er som følger:

1:1 Pixelmapping

Bra bildekvalitet

Minst en HDMI kontakt

37"

LCD

Scart kontakter.

Hvis dere kunne funnet noe som gir mye tilbake for de 15 000 som skal brukes på TVen? Det viktigste er at man kan koble data til den og at man får 1:1 pixelmapping.

Kom med forslag, og vis gjerne til tester!

Dette kan glemmes, ettersom de ikke lenger passer kravene.

EDIT: Jeg har funnet tre stk som ser greie ut, men jeg vet heller lite om hvordan de er i realiteten. Jeg kan også legge til at vi har parabol, og at digitalt bakkenett etc. kommer med tiden.

Her er de tre jeg har funnet hittil:

Tatung V42EMG (Denne mener jeg at jeg har sett i tester at den er god i forhold til prisen, bla..a overraskende godt bilde til vanlige kanaler, men fjernkontrollen er ikke så god eller stilig)

Toshiba REGZA 42Z3030D (Denne vet jeg ingenting om, den bare passet beskrivelsen min)

Philips 42PFL7662D (Vet heller ingenting om denne)

Som dere ser, så er alle disse svart rundt selve bildet, og det syntes jeg personlig er bedre å se på enn f.eks. en skjerm som har søvfargede kanter rundt.

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tviler sterkt du får 40+ tommer fullHD tv...

men sjekk www.prisjakt.nu finner du noe der, så erre bare og sjekke om du får varen i Norge.

**Husk: Sverige har lavere kurs i krona, så det blir noe billigere med Norske kroner.

MEN. noe som er vert og se på er 40W3000

du får vel 40W2000 nå brukt for mellom 10-15.000,-

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Hva skal faren din med fullHD? Det gir ikke bedre bildekvalitet, og i prisklassen du er ute etter å handle tv i så får du langt bedre tver med lav oppløsning enn de få billige med høy oppløsning.

Skal faren din først og fremst se vanlig tv og titte dvd så vil 720p-tver gi bedre bilde enn 1080ptver.

Toshibaen har dynamisk kontrast ja. Og tatung 42" full hd har ikke nubbesjans mot kvalitets 42" med 720p.

Lenke til kommentar

For det første skal han ha seg en ny TV som er litt fremtidsrettet, så den kan vare. Og det er nok jeg som kommer til å bruke den mest, og da vil det gå gjennom PC-en med fullHF filmer, og litt internettsurfing via TVen. Derfor vil jeg ha høy oppløsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
For det første skal han ha seg en ny TV som er litt fremtidsrettet, så den kan vare. Og det er nok jeg som kommer til å bruke den mest, og da vil det gå gjennom PC-en med fullHF filmer, og litt internettsurfing via TVen. Derfor vil jeg ha høy oppløsning.

9533309[/snapback]

EDIT: Hvorfor sier du ikke dette i din førstepost, du skrev kun at din _far_ skulle ha ny tv :). Ikke at du skulle ha ny ;). Men allikevel: Se på mine grunner, og still deg selv spørsmålet hva du EGENTLIG vil ha. God bildekvalitet eller billig-tv med høy oppløsning som ikke nødvendigvis er positivt..:

Tro meg, internettsurfing med 1080ptv er et mareritt! Jeg må sitte på ca 1.5 meters avstand med min 42" fullhd for å kunne se teksten uten å måtte anstrenge meg kraftig.

Framtidsrettet tv = tv med god bildekvalitet, IKKE en tatunt billig-tv med fullhd panel!

Og fullhd film ser man ikke forskjell på i forhold til 720p film om man sitter mer enn 2 meter unna på en 42" tv....

Grunnene dine sier meg at du bør kjøpe en tv med god bildekvalitet framfor en billig tv med full hd.

EDIT: En ting til, har du parabol kan du ignorere ALT om digitalt bakkenett (heldigvis :)), du har allerede en bedre løsning.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Ok, men nå har pappa funnet ut at 15 000 er litt for mye :p så under 10 000.

Hva er det beste man får under 10 000 som er 37"?

hvis vi går vekk fra at vi trenger fullHD. Nå er det mer fokus på kvalitet ;) Men den må ha 1:1 pixelmapping.

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...