XtrubioR Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei. Jeg har lest en del om programmering av c/c++ en god stund nå, og har planer om å starte med det. Bare lurte på: Hva er den beste freeware c++ compileren ? evt. prog til programmeringen. takker for svar. Mvh David. Lenke til kommentar
.... Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) GCC? Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 GCC er vel den eneste stor gode compileren vil jeg tro, personlig har jeg ikke hørt om noe annet. Merk deg selv, GCC er commandline-basert ikke et IDE. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 okey sry. fant det ut. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Om du er ute etter en IDE, ser Code::Blocs rimelig OK ut, uten at jeg har testet det så mye selv (holder meg foreløpig til emacs+make) Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bruker gvim + make jeg, veldig greit. Også pkg-config, men det gjør vel alle. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 sitter med gvim + make nå. Pent og ryddig takker for svar Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Intel Compile og Solaris Kompilatoren (om den virker til Linux nå) er noen alternativer til GCC. Hvis du ha IDE så se på EClipse, KDevelop eller Anjuta, alle bruker gcc som backend. Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Intel Compile og Solaris Kompilatoren (om den virker til Linux nå) er noen alternativer til GCC. Hvis du ha IDE så se på EClipse, KDevelop eller Anjuta, alle bruker gcc som backend. 9560539[/snapback] Intels kompilator vil jeg fraråde deg og andre fra å bruke. Den er foreløpig full av bugs, og feilkompilerer alt for ofte. Jeg har brukt alt for mye tid på å identifisere kompilatorfeil og lage idiotiske work-arounds i kode. GCC har hatt sine feil den også, men jeg har ingen problemer med den nå om dagen... På en annen side så tviler jeg på at du noen gang kommer til å finne noen kompilatorfeil når en lager "hello, world" programmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå