Chaz0r Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei der ute! Jeg har problemer(En venn av meg egentlig, da) med lyden på dataen. Den vil ikke komme uansett. Vi har noen anelser om at det er lydkortet, siden når vi kjører dxdiag og går på "sound" så får vi meldingen "No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer." Vi prøver å koble til lydkortet, men er ikke helt sikkert på hvilket av de som er lydkortet inni dataen, og alt ser ut til å være tilkoblet. Vi vet heller ikke hvilket lydkort det er, så vi vet ikke helt hvilke drivere vi skal innstalere heller. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Antakeligvis så er det et integrert lydkort, enkleste måten å finne lydkortet er jo å se hvor du plugger inn ledningene, ledningene kobles inn i lydkortet. Om du oppgir litt info om PC-en så kan vi letter hjelpe deg. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det skal være drivere til det integrerte lydkortet på CDen som fulgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
Chaz0r Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 @micke090: Problemet er at det ikke er noen løse ledninger som skal i lydkortet. De løse ledningene er til harddisk og ekstr dvd/cdspillerting. Skal prøve å se om jeg finner informasjon, men kan ikke love noe.. @Lefse: Finner dessverre ikke CD-en... -_-" Kan lete, men tviler.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det går an å laste ned drivere fra produsentens hjemmeside også. Lenke til kommentar
Chaz0r Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Vet ikke hva lydkortet heter, så vet ikke hvor jeg skal laste ned driverne. -.-" Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 @micke090: Problemet er at det ikke er noen løse ledninger som skal i lydkortet. De løse ledningene er til harddisk og ekstr dvd/cdspillerting. Skal prøve å se om jeg finner informasjon, men kan ikke love noe.. 9529638[/snapback] Hæ? Skal du ha lyd uten ledning mellom høyttaler og pc? Og uten lydkort? Lenke til kommentar
Chaz0r Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 @micke090: Problemet er at det ikke er noen løse ledninger som skal i lydkortet. De løse ledningene er til harddisk og ekstr dvd/cdspillerting. Skal prøve å se om jeg finner informasjon, men kan ikke love noe.. 9529638[/snapback] Hæ? Skal du ha lyd uten ledning mellom høyttaler og pc? Og uten lydkort? 9538379[/snapback] Du må ha missforstått... Lydkortet ER der, men datamaskinen finner det ikke. Ledningene er der også, og de er ikke løse, altså de er allerede tilkoblet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Og da er vi tilbake til spørsmålet mitt, er det et integrert lydkort eller et eget lydkort. (Dette kan fort bli en laang rundgang med de samme spørsmålene) Dette finner du enklest ut av når du kobler i ledningen, går ledningen rett i hovedkortet, eller i et pci-kort? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er det et PCI-lydkort, så står det vanligvis på selve lydkortet hva det heter. Lenke til kommentar
Chaz0r Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Da er det antagelig integrert, siden det eneste kortet jeg ser det står noe på er skjermkortet eller noe. Der hvor det står nvidida etellerannet. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 På endel hovedkort (mitt f.eks.), kan du deaktivere innebygde lydkort. Hensikten med dette er hvis du har et annet lydkort som du vil bruke istedetfor det innebygde. Dette kan du sjekke i BIOS, når du starter maskina. Se om du klarer å finne et merke og en modell på det hovedkortet. BT Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Dette gjør man enkelt i enhetsbehandling\device manager i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå