Gå til innhold

Endelig fikk jeg ATI 9700 Pro. Nå noen spørsmål om hvordan..

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

okey..

step en.

ta backup av dine mail, mine dokumenter og evt anna du måtte ha som du vil ta vare på.

steg to.

format C:/ evt boot opp med 2k/xp plata di, formater c disken din på ny og kjør full install.

steg tre.

boot maskinen etter ferdig installering av os'et.

IKKE installer noen drivere til ting og tang enda.

første bud er legg inn VIA 4in1 driverene, reboot.

andre bud er installer SP viss du vil..

tredje bud er installer DX9, reboot

fjerde bud er installer grafikk driverene, kjør exe filene. ati-displaydrivers først, ikke reboot, deretter control panel.

femte bud er installer det du måtte ha av andre maskinvare drivere, pass på at du har dem siste oppdaterte driverene. ikke bruk gamle drivere.

sjette bud er installer Rage3D Tweak, gå inn på 'Rage3D Tweak' fanen i avansert grafikk instillinger -> profiles -> aktiver 'ATI driver defaults (optimized)' (klick på den grønne knappen, trykk apply nederst. gå ut av 'Profiles' og gå til OpenGL ett hakk opp, aktiver '3DNow!', trykk apply igjen og ok.

sjuende bud, installer 3Dmark build 330 og kjør en test mens du tvinner tommler...

for den som ikke vil formatere maskinen sin og heller bare oppgradere driverene, så kan følgende gjøres for å oppgradere.

avinstaller ATI Control panel. IKKE REBOOT enda

avinstaller ATI Display drivers. reboot nå

når maskinen er oppe igjen, så får du en beskjed om at win fant ett grafikk-kort og vil installere drivere, ignorer den og trykk avbryt.

åpne ett explorer vindu, gå inn i C:WINNT (for 2K) eller C:Windows mappa, trykk F3 for å søke. søk etter ati* og slett alle treff (unntak er .scr som er skjermsparer)

trykk på start -> kjør -> regedit

inne i regedit slett følgende:

My ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREATI Technologies

og

My ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREATI Technologies Inc.

slett begge, hele oppføringen til dem to mappene og nøkler inni.

reboot

installer DX9 viss du ikke har den allerede

reboot

installer ATI display drivers og ATI Control panel.

reboot

test 3DMark...

phew.. mye å holde styr på, men sånn har jeg gjort det siden jeg fikk mitt R9700Pro kort og har ikke hatt noen alvorlige problem whatsoever. alt funker fett og en Tbird1300 og 768mb sdram pusher 9400 poeng i 3Dmark som jeg anser til å være veldig bra. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er i spania nu.. Og jeg fant denne topicen fort saa jeg bare replyer og finner den igjen hjemme!!

Gleder meg nesten til aa komme hjem til pcen og kortet!.. Pokker ta det spanske tastaturet...

Meget bra "wether" her kommer ikke til aa skrive vear.. Blir for dumt..

Steven!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...