Gå til innhold

Endelig fikk jeg ATI 9700 Pro. Nå noen spørsmål om hvordan..

Cycl0ps

Anbefalte innlegg

Ok jeg dyttet ut GF4 MX kortet og dyttet forsiktig inn mitt nye vidunder.

9700 Pro. Sapphire... Dyttet den kabelen fra vifta til kabinettvifta og en annen vifte gjennom den. Så jeg håper det går strøm i vifta. Gjorde jeg det riktig? Det stod ikke i håndboken som fulgte med det stod bare om 9000 serien pussig syntes jeg da men.

Og Ny programvare funnet. Og installerte rebootet, osv... Drivere som fulgte med på driver cd installerte jeg. Nå skal jeg teste kortet tenkte jeg.

Pinball siden jeg ikke har noen spill inne på pcen formaterte vettu.

En bug eller noe skjedde med en gang jeg startet det. Startmenyen ble bort i et par sekunder.. Men så kom den tilbake.

Så letet jeg etter cd'en med 3dMarks2001 SE... Prøved og fikk i score 11955. (Er ikke dette en bra score ed tenke på pcen min, se i signatur)Det er rimelig bra når jeg fikk nesten 6000 med fx kortet. Syntes jeg.

Har ikke tid nå på og prøve og skifte forskjellige ting på oppsette på kortet osv.. Så jeg lurte på om noen kunne skrive sine instillinger på han/huns kort så kunne jeg ta de og ha de samme på min og se om det fungerer like bra på min pc. Hadde det vært noen snille mennesker som kunne gjort dette? Skrevet opp alt av instillingene på kortet sitt. Og poste de her. Vær så snill....... ;););)

Først skal jeg bare si! Tusen takk elkjøp for at dere solgte meg Sapphire ATI 9700 Pro for 2200. DEt er en bra pris og et bedre kort enn TI4600 kortet som jeg skulle kjøpe hos dere. Tusen takk.

Tusen takk for at installeringa og alt gjikk smertefritt og uten noen problemer slik som det var med MX kortet. Takk for at dere hyggelige folk svarer så ordentlig og pent på det jeg spørte om.

Og sist og ikke minst takk for at ATI klarer og lage et så flott kort som jeg har fått ved første intrykk. :o

Dette var kanskje litt teit men jeg bare måtte skrive det opp.. ;) Syntes kortet er kjempe flott..Er så glad for at det fungerer.

Etter alt slitet formatert også fått tak i en ny xp cd fordi den gamle var ødelagt osv...

Slik nå er jeg ENDELIG ferdig eller hva.. Nå overlater jeg tastaturet til dere.

Steven!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det står det på pakken. Dette er en Laaaaaang historie. De ville først gi meg et 9700 kort til 2000kr men så sa jeg jeg betaler heller 2-300 også kan jeg få et pro kort. Så sa han ok da sier vi 2200 så bestiller vi det til deg så får du det på mandag... ;)

Men som sagt dette er en lang historie. Det hele begynte med tilbudet om TI4600 Kortene men så var det 7 dagers garanti for produktet ellers et bedre eller tilsvarende produkt.. ;)

Takk igjen...

Noen info om instillingene mine eller? Ps...Slutt og måp!

Lenke til kommentar

Jeg ser på 3DMark's result browser at de får inntill 14000 3dmarks med CPU'er som er på samme ytelses nivå som din, så det er vel ikke så galt med din score, regner med at du ikke klokket kortet ditt og har tweaket alt helt optimalt slik som de værste 3dmark entusianstene?

Lenke til kommentar

Dere tror ikke på meg dere...

Ok, da begynner jeg.

Det hele begynte med at jeg så tilbudet. Så dro vi når vi så tilbudet bare flaks.. :) Bror skulle ha ny telefon. De hadde ikke flere TI4600 kort igjen. :x Da sa jeg den dere fristen med 7 dager så sa han ja, skal vi holde et av til deg? Selfølgelig sa jeg da. Greit kvitering og det hele fikk jeg. Da spurte jeg når før dere et inn igjen. Iløpet av 7 dager sa han og smilte.. ;) Ja sa jeg. :yes:

Dagene gjikk og jeg ringte anhverdag. Mandag.onsdag-fredag sa de at de fikk ikke inn noen. "YES" sa jeg... Så spurte jeg da må dere gi meg et bedre produkt. Ja sa han.. Så vi gir deg et TI4800SE kort for samme pris.

Yes tenkte jeg, og lå på. Gjikk online for og sjekke hvordan kortet var osv.. Da leste jeg her at kortet er en bløff, et dårligere kort til mer pris. Hmmm Det er egentlig et 4400TI kort med 8xagp. Sende de en mail med link til siden osv.. Hvor jeg skrev at de virket som om de ville lure meg osv.. For det virker jo slik syntes jeg.

Neste dag ringte de rett etter jeg kom in døra. De beklager så mye at de hadde sagt det osv, de hadde ringt forhandleren og og de fikk ikke inn noen nye TI4600 kort og all infoen jeg sende dem stemte,greit sa jeg men hva skal dere gi meg da? Han sa produsenten sa at de et 9700 kort er et bedre kort og det er nå vel aktuelt?

Ja sa jeg, også fortsatte, jeg kan betale mellom leddet og få et pro kort..

Dom som jeg sa, ja sa han det høres ok ut.. Han sa han skulle bestille det og ringe meg opp igjen. Når han hadde gjort det.. YES skrek jeg!! Når jeg la på.. Han ringdte etter et minutt og sa ja nå er det bestilt. Så sa jeg.. Forskjellen på 9700 og 9700 pro er vel på tusen kroner sa han. Ja det er det sa jeg. Og jeg er redd for at det er litt mye, jeg tenkte ikke når jeg sa at jeg fikk det tilbudet. Ok, sa han... Da sa jeg, kan gi deg vel 2-300 kr med mitt budsjett mer sa jeg.. Og gjorde meg stakkarslig.. Han sa greit jeg ser her at du har kjøpt en del hos oss og familien din så du kan få pro kortet for 2200 med ditt budsjett sa han og lo.. Jeg svarte er det sant, gjør dere virkelig det? Ja sa han du kan kjøpe 9700 Pro kortet for 2200kr som en beklagelse for det du har gått gjennom og at du har vært kunde hos oss.. Takk sa jeg, så sa han nei jeg skal takke deg..

Og flott sa jeg. Også sa han vi får det inn på Mandag hvis ikke alt dette går i vasken da. Ok..

Og i dag ringte jeg, og nok en beklagelse fikk jeg og han sa det er bare og komme og hente det. Yes sa jeg og sa vi kommer helt sikkert i dag.. Ja sa han.. Jeg har formatert og alt sa jeg så nå gleder jeg meg til og sette det i maskinen. Så lo han og sa ja flott.. Beklager igjen.

Da kanskje snakkes vi over disken i dag da. ;)

Sa sa han takk hadet bra.

Og snipp snapp snute så var den historien ute..

Så nå må jeg sove og når jeg våkner opp igjen så er jeg 17.... YES!!!!

Vær så snill og svar på det jeg spurte da...

Takk!

Steven!

Lenke til kommentar

Og Ny programvare funnet.

Du mener kanskje "ny maskinvare funnet" :wink:

En bug eller noe skjedde med en gang jeg startet det. Startmenyen ble bort i et par sekunder.. Men så kom den tilbake.

Dette er ikke en bug. Det er ATI driverne som sjekker hvilke standarder PC'n din støtter (AGP speed, Fast writes, Sidebanding osv.) Dette skjer etter den første rebooten.

Har ikke tid nå på og prøve og skifte forskjellige ting på oppsette på kortet osv.. Så jeg lurte på om noen kunne skrive sine instillinger på han/huns kort så kunne jeg ta de og ha de samme på min og se om det fungerer like bra på min pc. Hadde det vært noen snille mennesker som kunne gjort dette? Skrevet opp alt av instillingene på kortet sitt. Og poste de her. Vær så snill....... ;););)

ATI driveren er satt opp bra på forhånd, så du får best mulig kominasjon av bildekvalitet og hastighet. Det eneste jeg gjorde var å stille inn OpenGL Texture Preference til "High Quality" Hvis spillene blir for mørke eller lyse kan du justere game gamma under "color" instillingene. Jeg pleier å ha game gamme på 130 (default er 100) Men dette varierer alt etter hvilken skjerm du har

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke det.. Men hvor finner jeg alt dette? Klokkinga osv...

Svar på spørsmålene takk! :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Til overklokking av grafikkort kan du f.eks bruke et lite program som heter powerstrip. Nyeste versjon finner du her:

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=718

Jeg kjører mitt ATI Radeon 9700 Pro synkront på 340/340 Mhz. Jeg begynner å få artifacts og rare mønstre i bilde på 345Mhz og oppover, så jeg kjører "safe" på 340Mhz.

Lenke til kommentar

Ja ok, men husk på at djeg bare har en 1800+ prosessor men i 3dmark står det at det er en 1900+. Ramen er desuten ikke så mye og skryte av.

Hva var det jeg skulle gjøre sa du? Og Skjermen min er gammel, så når jeg slår at den skal være på 75 HZ så sier jeg ok. Så når jeg ser på den nesten gang har den slått seg ned på 60HZ. Det er ikke så bra det nei..

Men hva sier dere er det ikke en ok score for kortet og pcen min?

Og kom igjen med alle instillinger dere har på.

Gleder meg til å komme hjem og begynne og spille.. :yes:

Jeg la også merke til at den andre testen så gjikk fpsen ned og opp som bare pokker high quality eller noe het den.

Hvor den kjører. Rundt. Er det noen grunn til dette?

Lenke til kommentar

du trenger ikke noe 3 parts program lengere for å låse frakvensen med ati, med de siste catalyst driverene kan du overstyre refreshraten til directx inne på displays, på instillingene til monitoren din. jeg har satt den til same as desktop, som vil si at du får samme innstillinger i spill som du har på desktopen i samme oppløsning. funker som f***.

Lenke til kommentar

hehe

du var heldig med den der :D

ja.. et par ting ang R9700Pro, ta deg en tur på nettet og last ned DX9 (redist pakken, det er den som kommer til å bli levert sammen med spill. litt lettere pakke her, Catalyst 3.0c driverene, siste VIA Hyperion 4in1 drivere. jeg vil annbefale deg å ta en re-format av maskinen viss du ikke allerede har gjort det, grunnet skifte av grafikk teknologi. å trykke på 'avinstaller' på nvidia driverene og så tro at systemet er reint for nvidia stuff som ligger i bakgrunnen er som å tro på at det bor folk på månen.. ;)

mens du er i farta, ta deg en tur innom Rage3D og sjekk ut forumet deres, mye nyttig står der ang diverse feiler man kan oppleve med radeon9700pro og hvordan man løser dem. men.. ta deg en tur innom 'files' avdelingen og last ned Rage3D Tweak og installer den, aktiver profilen 'defaults (optimized)' og sjekk i tweak panelet -> OpenGL og slå på 3DNow!.

av en eller annen merkelig grunn så når man installerer ATI catalyst driverene så blir cpu optimalisering i driverene ikke slått på, og hele oppsettet leverer dårligere ytelse en forventet.

med min maskin så går jeg opp over 2800 poeng i 3Dmark ved å slå på 3DNow! optimalisering, og da har jeg en treg tbird 1.3 og sdram.. ;)

Lenke til kommentar

Prelude, mange takk. Jeg kjøpte mitt Radeon 9700 Pro for flere måneder siden, og har vært plaget ever since. Maskina henger konstant, alt går stort sett bare rett i dass. Men ingenting går like fort rett i dass som det lille snevet av tro jeg hadde på at ATI knne gjøre noe skikkelig, for en gangs skyld. Jeg satser kraftig på at ting kan komme fungere bedre nå... håper i det minste det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...