kloningen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 urgammelt skjermkort, prøv å luk igjen laptop lokket mens kabelen er i Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Den linken til Clas Ohlson viser en SCART -> 3,5mm jack (lyd) + 1 RCA kompositt (video)Ergo: det er ingen s-videokabel. Det du trenger er sannsynligvis D E N N E Da forutsatt at du har s-video ut på PC-en og SCART inn på TV-en. Regn også med litt tweaking med skjermkortdriver. 9529658[/snapback] den linken du la ut er jo akkurat den samme som jeg la ut Er det ikke rett og slett en slik jeg trenger http://www.aideonline.com/images/articles/pcontv/svideo.jpg ? Har en slik liten rund inngang på både PC-en og tv'n. 9529705[/snapback] Om du kan bruke en S-video til S-video kabel er det, det absolutt enkleste. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis du bruker en kabel som går fra s-video (den runde pluggen med flere pinner inni) til en scart (den store nesten rektangulære) må TV'ens scart inngang støtte s-video signal på denne inngangen. Hvis du har to scart innganger i TV'en, prøv og bytte. Ellers kan det være at man kan sette opp dette i TV'ens meny (velge om inngangen skal være RGB eller s-video). Dette er den mest sansynlige feilen, hvis TV'en ikke støtter s-video på scart inngangen, må man benytte seg av en s-video -> s-video kabel (siden du sier at du har en slik kontakt i TV'en). En annen feil kan være at PC-en er satt opp til å sende ut NTSC signal, men dette er lite sansynlig, og da ville bildet i tillegg til å være sort-hvit også flimre. Lenke til kommentar
-= El Diablo =- Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 På den Eljøp-siden du refererer til ang. Tv-en din står det at TV-en har s-video inngang. Da er nok det enkleste og beste å koble en s-video kabel rett fra PC og inn i Tv-ens s-video inngang. F.eks. D E N N E Dette fordi, som Drittsekken nevner, at det er mulig at TV-en enten ikke støtter s-video over SCART, eller at du må sjekke AUX-innstillingene på TV-en. Prøv det sistnevnte først. Dvs. gå inn i setup på TV-en og finn der det står noe ang. AUX/SCART. Hvis du er heldig så kan det være en innstilling der hvor du kan bytte mellom kompositt og RGB/s-video. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 På den Eljøp-siden du refererer til ang. Tv-en din står det at TV-en har s-video inngang.Da er nok det enkleste og beste å koble en s-video kabel rett fra PC og inn i Tv-ens s-video inngang. F.eks. D E N N E Dette fordi, som Drittsekken nevner, at det er mulig at TV-en enten ikke støtter s-video over SCART, eller at du må sjekke AUX-innstillingene på TV-en. Prøv det sistnevnte først. Dvs. gå inn i setup på TV-en og finn der det står noe ang. AUX/SCART. Hvis du er heldig så kan det være en innstilling der hvor du kan bytte mellom kompositt og RGB/s-video. 9542028[/snapback] Les siste innleggene på side 1! Jeg har fått tak i riktig kabel nå og jeg får bilde, men bilde er bare svart/hvit. trenger hjelp med å få farger. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du har ikke DVI utgang på PC-en? Hadde vært mye bedre å brukt dvi->hdmi kabel hvis mulig. Har du svart hvitt, så se om den sender utsignal som ntsc, hvis tv'en ikke støtter det må den stå på pal i skjermkortet. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Du har ikke DVI utgang på PC-en? Hadde vært mye bedre å brukt dvi->hdmi kabel hvis mulig. Har du svart hvitt, så se om den sender utsignal som ntsc, hvis tv'en ikke støtter det må den stå på pal i skjermkortet. 9542893[/snapback] hvordan ser jeg om den støtter ntsc da? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Beste er vel å switche over til pal på skjermkortet, hvordan vet jeg ikke, da jeg ikke har brukt nvidia på 10år. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 På den Eljøp-siden du refererer til ang. Tv-en din står det at TV-en har s-video inngang.Da er nok det enkleste og beste å koble en s-video kabel rett fra PC og inn i Tv-ens s-video inngang. F.eks. D E N N E Dette fordi, som Drittsekken nevner, at det er mulig at TV-en enten ikke støtter s-video over SCART, eller at du må sjekke AUX-innstillingene på TV-en. Prøv det sistnevnte først. Dvs. gå inn i setup på TV-en og finn der det står noe ang. AUX/SCART. Hvis du er heldig så kan det være en innstilling der hvor du kan bytte mellom kompositt og RGB/s-video. 9542028[/snapback] Les siste innleggene på side 1! Jeg har fått tak i riktig kabel nå og jeg får bilde, men bilde er bare svart/hvit. trenger hjelp med å få farger. 9542626[/snapback] prøv det jeg sa Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Da havner PC-en i dvalemodus. tviler på at d vises noe bilde på skjermen da Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kan jo være som han sa, at tv'en er innstilt på scart/kompositt, det også vil gi svart/hvitt. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Kan jo være som han sa, at tv'en er innstilt på scart/kompositt, det også vil gi svart/hvitt. 9543223[/snapback] kompositt? er helt gresk i dette så dere må nok forklare hva/hvor ting er Lenke til kommentar
s13 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hehe, du må se i menyen på tv'en. Skal være noen valg om hvilket innsignal den skal ha der. F.eks ext1 composite, så ser du om du kan velge s-video istedet. Er forskjellig fra tv til tv, så vanskelig å si uten å se brukermanual osv. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hehe, du må se i menyen på tv'en.Skal være noen valg om hvilket innsignal den skal ha der. F.eks ext1 composite, så ser du om du kan velge s-video istedet. Er forskjellig fra tv til tv, så vanskelig å si uten å se brukermanual osv. 9543299[/snapback] Under Farge system på tv'n ha jeg Auto, PAL,SECAM, M. NTSC og NTSC. Ha prøvd alle mn er svart/hvit uansett. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 PROBLEM LØST trykte bare på noe knapper p tv'n så kom det! Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) På den Eljøp-siden du refererer til ang. Tv-en din står det at TV-en har s-video inngang.Da er nok det enkleste og beste å koble en s-video kabel rett fra PC og inn i Tv-ens s-video inngang. F.eks. D E N N E Dette fordi, som Drittsekken nevner, at det er mulig at TV-en enten ikke støtter s-video over SCART, eller at du må sjekke AUX-innstillingene på TV-en. Prøv det sistnevnte først. Dvs. gå inn i setup på TV-en og finn der det står noe ang. AUX/SCART. Hvis du er heldig så kan det være en innstilling der hvor du kan bytte mellom kompositt og RGB/s-video. 9542028[/snapback] Les siste innleggene på side 1! Jeg har fått tak i riktig kabel nå og jeg får bilde, men bilde er bare svart/hvit. trenger hjelp med å få farger. 9542626[/snapback] Du kan ha riktig kabel, men hvis scart inngangen er satt til RGB og du kopler til et s-video signal blir det sort-hvit. På noen TV bytter man mellom dette ved å trykke noen ganger på AV knappen på fjernkontrollen. Da scroller man gjerne AV1->AV2->AV2 S->AV3 osv. Den ene AV2 er RGB den andre er s-video. Far min har en TV, husker ikke merke, der man etter å ha trykket på AV knapp må trykke på fargeknappene (de for textTV) for å velge AV1, AV2 eller AV3. Ved å trykke flere ganger på den samme knappen bytter man signal på den aktuelle inngangen. På noen TV er det slik at en av scartene takler RGB og den andre s-video, eller at begge takler RGB, men den ene kan stilles til å ta s-video. Kompositt er det ikke vits i å ha noen valg for da dette går i en helt egen leder i kabel og plugg, derfor vises denne hvis det er signal. S-video og RGB går i de samme lederne, men med andre signaler (skal ikke komme inn på dette her). Endret 21. september 2007 av Drittsekken Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Da havner PC-en i dvalemodus. tviler på at d vises noe bilde på skjermen da 9543108[/snapback] ekke no prob å fiks det akuratt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå