meastp Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei! Jeg har lest litt rundt omkring, og funnet ut at man ikke kan sende filer på msn med NAT. Er dette riktig, eller er det en vei rundt dette? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Titt her. Forutsetter nok at du har Nextgentel med Netopia NAT-router. http://home.no.net/ketso/netopia/msn/msn.php Siden sier også dette.. Med oppgradering til firmware 5.3.5, så er dette endret. Du trenger heller ikke åpne for MSN filoverføring der..... den støtter dette. Men samtidig mister man muligheten til en god del innstillinger i routeren hvis man vil ha det. Flere pluss OG minus med oppgraderingen syns jeg, men for de som liker at tingene skal virke uten at de trenger/har lyst til å konfiguere så mye, så er firmwaren 5.3.5 enklere. (støtter blant annet voice) Alternativt kan du teste MSN Messenger 5.0 beta, denne skal visstnok hjelpe, riktignok hjalp den ikke meg, men du kan jo prøve den. Det er som sagt en beta-versjon, så det garanteres ikke for stabiliteten dens. Dog har jeg brukt den flere dager nå, helt uten problemer. Finner den på www.winbeta.org : ) Lenke til kommentar
veron Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er nok feil det gutten min. Nat disse portene til din maskin 6891-6901 så skal du se at det går fint. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg skal NAT'e portene til routerens ip? Virtual server? Har nok Telenor, jeg. Lenke til kommentar
veron Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Du skal NAT'e til den interne adressen, den som du kjører msn på. Det som skjer er at når det kommer trafikk på f.eks. port nr: 6891 til routeren, så vet ikke den hvor denne pakken skal. Derfor må du fortelle routeren at all innkomende trafikk på port 6891 skal til 192.168.x.x Lenke til kommentar
meastp Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Nå kan jeg sende, men ikke motta.... Lenke til kommentar
oya Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Får du til med voice conversation???? btw. Hvor/hvordan er det man NAT`er portene på en SMC7004ABR??? Lenke til kommentar
oya Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Noen som kan sjekke denne: http://home.no.net/sprinter/router Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå