Packard Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hadde et stort problem på PC-en min nå, den ville ikke starte.. Fikk en feilmelding via et display på hovedkortet som blandt annet kunne bety det var noe feil med bios, ram eller skjermkort rammen. Og løsningen skulle være å resette minne i disse komponentene. Har tatt ut rammen, skjermkortet og batteriet på hovedkortet. Hvor lang tid vil det ta før jeg kan være sikker at bios har blitt resatt uten strøm fra batteriet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Litt vanskelig å si, men det er jo alltid en jumper på HK som brukes til å resette CMOS. Da tar det et par sekunder. http://www.google.com/search?hl=en&q=cmos+...G=Google+Search Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 hvilket HK sankker vi om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Start opp maskinen uten HK batteriet i, da skal det ihvertfall være resatt. Men det er vel ulike funksjoner på ulike HK for å laste inn original programvare hvis denne har blitt korrupt. Noen har jo en sånn "backup" bios hvis ting skulle gå galt, uten at jeg vet hvordan den fungerer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Start opp maskinen uten HK batteriet i, da skal det ihvertfall være resatt... 9530009[/snapback] Rar teori, og det stemmer nok ikke. Det er jo slik at hvis man har strøm tilkoblet så spiller det ingen rolle om batteriet er inne eller ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Start opp maskinen uten HK batteriet i, da skal det ihvertfall være resatt... 9530009[/snapback] Rar teori, og det stemmer nok ikke. Det er jo slik at hvis man har strøm tilkoblet så spiller det ingen rolle om batteriet er inne eller ute. 9531260[/snapback] Har nå alltid funket for meg. Allt er tilbakestillt når jeg gjør det sånn, men selvfølgelig jeg kan ta skammelig feil og, men mener nå at det virker bra hver gang. (jeg gjør det stort sett bare når jeg glemmer bios passordet da ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vel, jeg skal naturligvis ikke påstå at det ikke blir resatt når du gjør det du gjør. Men det er garantert ikke fordi du starter uten batteriet, det er nok en annen grunn til at det blir en reset. Jeg har sjekket skjemaer for hovedkort og sett hvordan batteriet er koblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå