dreamsound Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hei! Har nettopp gått til anskaffelse av bærbar pc, og vil derfor gjerne sette opp trådløst nettverk hjemme. Har stasjonær også, og denne vil jeg gjerne fortsatt ha "på kabel". Modemet jeg har er et Thomson Speedtouch 510i (eller noe sånn, er ikke hjemme nå, så får ikke sjekka akkurat nummeret). Vil gjerne dele internett-tilkoblingen og en printer (USB) (printeren er ikke noen nødvendighet, men hadde vært greit). Har skjønt det slik at det finnes routere med utgang til skriver, og dersom dette ikke er veldig mye dyrere ønsker jeg en slik. På den bærbare har jeg et Intel a/b/g-kort (er forresten en Dell-pc). Jeg kommer da til sprøsmålene: Er det noen som har tips til grei router? den bør helst koste under 1000 kr, og ha ganske god rekkevidde og stabilitet. Kommer til å bruke den bærbare en del i kjelleren under routeren, ca 6-7m ifra. Og er det bare en router jeg trenger, eller mangler jeg noe annet også? Takker på forhånd for alle svar Endret 19. september 2007 av dreamsound Lenke til kommentar
iknowlittle1 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hei ! hva med å koble skriveren til den stasjonære maskinen og bare dele den ut på nettverket derfra ?? så slipper du unna med en "vanlig" trådløs router eller et trådløst aksesspunkt ? denne : linksys router har jeg hatt veldig gode erfaringer med (sattden opp hos søstern , som har en sønn som laster ned mye og bruker mye tid på nettet og dattra er også mye på nettet .) denne har vært dønn stabil over litt avstander også . Dette er allt du trenger ,men hvis du alikevel vil dele printern via routeren så gå på komplett.no og se der etter router med printserver , jeg kan ikke noe om de . lykke til ! Endret 19. september 2007 av iknowlittle1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå