Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Verksteder og amatører

Anbefalte innlegg

Jeg er selv ingen utdanna bilmekaniker, men har skrudd såpass mye at jeg vet hvordan det aller meste skal gjøres. Bytta det meste fra eksosanlegg til toppakninger. Men nå i det siste har jeg hatt bilen to ganger på to ulike verksteder for PKK og div. bremserørbytte.

1. Bilen var på PKK kontroll. Fikk anmerkning på høyre bremserør + ujevn parkbrems. Dette ble bytta/ordna (av meg). På etter kontroll ville de ikke godkjenne, med begrunnelsen at venstre rør skulle byttes også. Høyre mente de stod fordi rørene gikk på høyre side av bilen. De ga seg ikke, tre mekanikere mente at begge måtte byttes (de la på en feil på etterkontrollen). Kontaktet biltilsynet, og de var enig med meg. Så de ringte til slutt tilbake og beklaget. Bilen ble godkjent (etter at jeg fikk biltilsynet til å kontakte de). Jeg så selv at det andre også måtte byttes, men tok kun det ene for å få den godkjent og bli ferdig med det.

2. Bilen ble levert verksted da jeg ikke hadde mer tid å skru selv, for å bytte det andre røret. Bilen ble først ikke tatt dagen den ble levert til avtalt dag. Så den ble en dag ekstra. Ved henting av bilen er ikke bremsene lufta bak (svampete pedal) og et varmeskjold til eksosanlegget har de løsna så det lå på eksosanlegget. Måtte inn på verkstedet ved henting og fiksa det sjøl på dems bukker! Og på toppen av det hele ringte de ikke som de skulle når bilen var klar. :nei:

Dette er merkeverksteder for FORD. Skal ikke nevne hvilke og hvor. Men jeg er så frustert over hvor amatører det er mulig å bli! Gjør bedre arbeid hjemme på garasjegølvet!

Det er nettopp disse Amatør mekanikerne rundt om som gjør at jeg er svært skeptisk på å kjøpe ny bil. Da er det greit å la butikken fikse service osv pga garanti. Det frister ikke mer.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...