Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes du om populære personer?


Anbefalte innlegg

Jeg sikter da spesielt mot 10-18-års alderen.

 

På alle skoler er det enkelte som er mer populære enn andre. Noen som får mye oppmerksomhet, og som alle vil være venner med.

 

Selv har jeg opplevd at disse ofte blir selvopptatte og egoistiske, og ofte ser ned på andre. Men det finnes selvfølgelig unntak!

 

Jeg fikk en gang tilbud om å - få lov - til å henge sammen med dem om jeg gav dem noen penger. Da takket jeg nei.

 

Senere ettersom jeg ble bedre kjent med dem, var jeg visst kul nok for dem. Men en gang jeg gikk bort til en som er veldig sjenert, og som ikke har noen gode venner på skolen, og startet en samtale med ham, så roper en slik populær gutt til meg: "Hvorfor er du med den taperen der i steden for oss?". Og til det svarte jeg at jeg ikke hadde noe i mot å være med ham (han de kalte for taper, som faktisk er en av de snilleste personene jeg vet om) :).

 

Jeg har ikke noe i mot alle som er populære, noen må jo ha den rollen også. Men det er noe med mange av dem som jeg ikke liker. Mine erfaringer sier at de med mye popularitet ofte er upålitelige, og gjør det de selv tjener mest på der og da.

 

Ofte blir man bevisst eller ubevisst redd for at de skal mislike deg, og tør derfor ikke annet enn å dilte etter dem for at de skal like deg. Hvis man er venn med noen de ser ned på, så er man redd for å bli sett ned på selv.

 

Dette er mine erfaringer.

 

Hva synes du om populære?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som er populære men som oppfører seg helt greit mot andre, og ikke slik som de du nevnte. Dessuten er det mange av de "populære" som ikke er så veldig populære blant de andre populære, hvis du skjønner hva jeg mener. Personer som oppfører seg slik som du beskrev, som om de eier alt og alle og hele verden ble til for deres skyld, men ingen andre liker de.

Lenke til kommentar
Det er mange som er populære men som oppfører seg helt greit mot andre, og ikke slik som de du nevnte. Dessuten er det mange av de "populære" som ikke er så veldig populære blant de andre populære, hvis du skjønner hva jeg mener. Personer som oppfører seg slik som du beskrev, som om de eier alt og alle og hele verden ble til for deres skyld, men ingen andre liker de.

9528662[/snapback]

Jeg nevnte flere ganger at det finnes unntak, og at det bare var en del som er sånn. Jeg trodde jeg hadde gjort det klart :)

 

Ja, det er de som oppfører seg som om de eier hele verden jeg siktet mot. Jeg blir så sur hver gang jeg ser noen som gir dem alle fordeler. Hvis en sjenert person bare gir bort matpakka si til den såkalt populære som forlangte å få den, fordi han ikke hadde penger til å kjøpe noe.

 

Jeg bruker ofte to forskjellige uttrykk: "Såkalt" populær om dem som oppfører seg som drittsekker, og likevel får de som de vil, og "ekte" populær om de som faktisk blir godt likt fordi de er greie :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært bort i slike populære som alle ser opp til, som på amerikanske TV-serier. Enten er de rike sosser, og hatet av vanlige dødelige som oss, eller så er de vanlige dødelige som oss. :>

 

Jeg ser selv at det er de populære som taper her i verden, og jeg er ikke redd for å kalle dem taper om dem ypper. Når jeg sniktitter på prøven til folk og ser at de 1,5/30 poeng, ja, da vet jeg at jeg har valgt riktig.

Endret av Okstad
Lenke til kommentar

Dette høres da ut som den typiske amerikanske "high school" som man ser på film/serier. At noen gir bort matpakken sin frivillig til en "populær" person bare fordi personen er "kongen på haugen" er jo latterlig. I likhet med Okstad har jeg selv aldri vært borti slike folk, men hvis dette er tilfelle på mange skoler er det noen som har sett *litt* for mye på TV (og fått en misoppfatning av hvordan det bør være på en skole).

Lenke til kommentar
Så hvis alle var som deg, Marius, hadde aldri denne tråden blitt opprettet.

 

Må bare si at det burde vært mange flere som tør å gjøre slik som du gjorde i kantina, for slike er det dessverre ikke mange igjen av :)

9529325[/snapback]

 

Nei var mange i gjengen som spurte hvorfor jeg gjorde det etterpå. De syns jo at offeret var en taper og ga faen...

 

Drittsekker kan alle være...

Lenke til kommentar
Nei var mange i gjengen som spurte hvorfor jeg gjorde det etterpå. De syns jo at offeret var en taper og ga faen...

 

Drittsekker kan alle være...

9529342[/snapback]

Jeg snakket ikke om de i gjengen din. Jeg snakket om deg :)

 

Men da lurer jeg på: synes du det er greit, at de i gjengen din bare gir faen i om andre blir mobbet? Bryr du deg ikke, eller får du ikke i det minste en dårlig følelse når du hører at de synes han fortjener det fordi han er en "taper"?

 

Jeg synes personer med den holdningen du beskriver burde tenke litt over hva det er de sier. Ville de likt å være i den situasjonen selv, der de ble mobbet uten at noen brydde seg? Om svaret da er nei, burde de tenke seg litt om. For det er de med den holdningen sin feil at han er der - fordi de sier at han er en taper. Og de vil ikke være venner med en som er en taper.

De skulle blitt mobbet selv, da hadde de kanskje ikke gitt like faen.

9529383[/snapback]

Jepp.

 

Jeg vet hvordan det kan være.

 

Da jeg selv ble plaget banket jeg han, men dagen ble overfalt av 4 andre.

9529418[/snapback]

Ja, ikke sant? Du vet hvordan det er, og derfor tolererer ikke du at andre har det slik. For det føles helt grusomt.

 

Jeg synes nesten det å bli mobbet er en erfaring alle burde ha. For da tviler jeg på at de bare vil sett på mobbeofferet som et eller annet random offer.

Lenke til kommentar

Æsj.. Jeg liker ikke slike folk du sikter til..

 

*tenke på alle sossene, wannabegangsterne, o.l* :hrm:

 

Det er altfor mange av dem på trinnet vårt.. :|

De misliker alle som ser litt annerledes ut eller oppfører seg annerledes enn dem.

Men selvom man misliker noen, kan man ikke bare la personene være i fred å leve sitt eget liv?

 

Også er det tydeligvis umulig å finne ut selv hva man skal ha på seg.

Det skal alle vennene ens bestemme..

 

Og.. Det jeg nesten skjønner minst, er "populærmusikken"...

Man kan ikke velge musikken sin selv, nei..

Topp20 må bestemme det for dem!

Og det verste er jo at alle sangene er like tomme, kjedelige og meningsløse.. Litt variasjon takk?

 

Og ikke bare.. "åh-se-på-meg-jeg-har-masse-blingbling-og-damer-og-fet-bil-og-masse-penger!"

 

Hva SER folk i det..? :confused::huh:

 

 

 

Jaja.. gå i, hør på, og oppfør dere som dere vil, men la i alle fall andre få bestemme over seg selv, hvis man vil.. :blink:

Lenke til kommentar

hehe.. På min skule er det elektrofagfolka som er den kjekke gjengen :] Eg går der sjølv og vi er dei som tar det rolig og spelar ping pong, mens det finnes andre idiotar som trur dei er så jævla kule når dei går rundt med snusleppa si og slenger dritt til andre. Hater sånne folk som berre MÅ vise at dei er dei tøffaste og ingen skal kødde med dei.

Neiånei...

Hadde jo ein venn då på ungdomsskulen som begynnte å skulle bli så populær og sånt og få seg nye venna. Han prata ikkje så mykje om det, men eg la berre merke til at han begynnte å fornærme dei vennanae han allerede hadde, framfor ein som han nettopp hadde begynnt å henge med. Altså av å le av andre han kjente for dumme ting dei hadde gjort, så fekk han oppmerksomhet frå dei nye han nettopp hadde begynnt å henge med. Eg kunne aldri ha gjort noke sånt sjølv.

La merke til at han berre begynnte å henge med nokre nye folk, fordi han prøvde å vere populær, men dei gamle vennane slutta berre å henge med han då. No er han litt populær og greier, ikkje sånn at han trur han er så kul og tøff og sånt, men han har begynnt å henge med sånne som trur dei er såååå råkule. Sjølv har eg nesten heilt slutta å henge med han. Prater berre med han når eg ser han eller noke sånt.

 

Sjølv er eg ikkje så veldig populær, fleste veit kem eg er siden eg har hatt 3 eldre brødre som har vokst opp i dinna lille byen på nesten 12.000 innbyggjarar før meg. Eg er grei mot dei fleste andre, men eg legger fort merke til dei som skal prøve å vere dei kulaste, og dei gidder eg ikkje å bli kjent med om dei er frekke i kjeften.... Eg velger sjølv min vennekrets, og det gjer alle andre også.

Eg er berre kjekk, morsom og grei og eg ser ka eg kan få ut ifrå det, og på ungdomsskulen fekk eg kåringa "årets morroklump" uten å vere alt for populær. Men det var litt bedre miljø på ungdomsskulen enn her på dinna vidaregåande skulen.

Lenke til kommentar

Det finnes drittsekker både blant de som er populære og upopulære. Hvorfor de populære er populære samtidig som de er drittsekker er vanskelig å forstå. Og mye lettere å legge merke til.

 

Jeg for min del driter i hvem personen henger sammen med, så lenge han/hun har en personlighet som jeg liker. Da kan personen være så redneck han bare vil så lenge det er noe som passer med meg :p

Lenke til kommentar
Hvorfor bry seg om å være populær og hvem som er og ikke er det? Vær den du er.

Det er ikke for lett. Jeg var meg selv, og da sa faktisk miljøterapauten på skolen til meg og mamma at jeg var for rar, at jeg skulle være som alle andre.

 

Jeg selv har sjeldent svart eller gjort noe når jeg selv ble mobbet. Men mobbet de "populære" noen andre foran meg, så fikk de virkelig angre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...