ThorU Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 I dag gikk en av sikringene, dermed forsvant all strømen i huset og alt elektrisk skrudde seg av (inkludert routeren), når vi byttet sikringen og alt skrudde seg på igjen, så fant jeg ikke nettverket. Vi har 4 PC-er tilkoblet til internett via den routeren (1 stasjonær med kabel(win xp), 1 stasjonær med trådløst(win xp), en bærbar med trådløst(win vista) og min bærbare via trådløst (win xp)) og alle utenom min kom på nett igjen automatisk etterpå. Når jeg går inn for å koble til et nettverk, finner den alle naboene sine, men ikke vårt, til tross for at den står 20 cm unna routeren men kun tynn vegg imellom. Jeg har prøvd å skru nettverkskortet av og på, det samme har jeg prøvd med PC-en. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hvilken type router og trådløst kort snakker vi om? Edit: Fjernet tekst! Endret 19. september 2007 av vidaremil Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Routeren er D-link DIR-635, det trådløse nettverkskortet vet jeg ikke, det er et innebygd i PC-en... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvis routeren bruker kanal 12 eller 13 så kan du forsøke å velge ( 1...11) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Routeren er D-link DIR-635, det trådløse nettverkskortet vet jeg ikke, det er et innebygd i PC-en... 9529014[/snapback] Har ingen erfaring med nevnte router, men prøv å resette bare routeren, evt. sett den tilbake til fabrikkinnstillingen. Det er jo mulig at noe fikk seg en i trynet da strømmen gikk. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Routeren er D-link DIR-635, det trådløse nettverkskortet vet jeg ikke, det er et innebygd i PC-en... 9529014[/snapback] Har ingen erfaring med nevnte router, men prøv å resette bare routeren, evt. sett den tilbake til fabrikkinnstillingen. Det er jo mulig at noe fikk seg en i trynet da strømmen gikk. 9532217[/snapback] Jeg resatte ruteren, og det funka! Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå