Gå til innhold

Ny font til open office. (Ubuntu)


Erlendz

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned noen fonter jeg må ha inn i open office i forbindelse med skolearbeid. Hvordan legger jeg de inn? Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe. Kjører ubuntu.

 

Denne posten hører kanskje hjemme under "programvare", men poster den her ettersom jeg har en følelse av at man gjør det forskjellig etter hvilket operativsystem man har.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"erlend@qweac:~$ cp fonter /home/erlend/Desktop/.Fonts/

cp: cannot stat `fonter': No such file or directory"

fonter = de fontene du lastet ned.

 

cp de_fontene_du_lastet_ned /home/erkend/.fonts/

fc-cache

 

Litt enklere:

Start filbehandleren din og skriv fonts:///, hvis det fungerer dump fontene der. I verste fall aapne /home/erkend/.fonts/ med filbehandleren og dump fontene i det vinduet.

Endret av olear
Lenke til kommentar
"erlend@qweac:~$ cp fonter /home/erlend/Desktop/.Fonts/

cp: cannot stat `fonter': No such file or directory"

fonter = de fontene du lastet ned.

 

cp de_fontene_du_lastet_ned /home/erkend/.fonts/

fc-cache

 

Litt enklere:

Start filbehandleren din og skriv fonts:///, hvis det fungerer dump fontene der. I verste fall aapne /home/erkend/.fonts/ med filbehandleren og dump fontene i det vinduet.

9528712[/snapback]

 

Tusen takk! Det fungerte perfekt! =)

Lenke til kommentar
Hva mener du med "markerte som windows og mac"? ttf-fonter skal ihvertfall fungere, og det er vel slike windows og mac bruker, såvidt jeg vet.

9534736[/snapback]

Har bare sett når jeg har lett fram fonter så står noen markert som "windows", "mac" eller begge deler. Skjønte aldri helt hvorfor det skulle være skille på de selv men nå har jeg ikke jobbet så mye med fonter heller... Men takk for svar, veldig greit å vite de gangene jeg trenger litt andre fonter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...