Onkel Kompost Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei. Jeg har over lengre tid brukt DU-meter som et program for å sjekke om det foregår noe trafikk eller lignende på mitt nett som jeg ikke ønsker. En kveld fortalt DU-meter meg at jeg lastet ned ett eller annet med en fart på 1 GB/Sec. Jeg kunne ikke finne noen større forskjeller i plassen på noen av av mine harddisker, og jeg stengte ned ting som kunne tenkes å laste ned uten at jeg visste. Den kvelden slo jeg av maskinen, og dagen etterpå så var det tilbake på normalt. Dette er et år siden eller så. Nå nylig var jeg på en side der jeg lovlig kunne laste ned soundtracket til det gamle adventure-spillet Loom. Jeg lastet ned en mange filer samtidig, og når det var lastet ned påsto DU-meter at jeg fremdeles lastet ned med en fart på 100 kB/sec. Jeg slo av maskinen, og dagen etter så var det ikke noe. I dag har jeg ikke gjort noe som helst som skulle tilsi at det var noe nedlasting på gang. Igjen så får jeg beskjed om at jeg lastet ned ett eller annet med en fart på 100 kB/sec. Jeg har stengt ned steam og det jeg kan tenke meg at laster ned ting, og jeg har ikke brukt fildelingsprogram på over et år, så de skal ikke ha noe å si. Men fremdeles påstår DU-meter at jeg laster ned. Selv etter at jeg rebootet maskinen. JEg tok dermed og gikk inn i task manager og så på den der grafen for belastning. Den begynner på ingenting, men etterhvert så påstår den at jeg belaster linjen min med oppimot 2.5%, noe som skulle samsvare med det DU-meter forteller meg. For å sjekke dette tok jeg ned et annet program (BWMeter). Dette programmet forteller meg at jeg ikke bruker noe særlig av linjen. Jeg sjekket om jeg kunne finne noe tilsvarende her på forumet, men så langt har jeg ikke funnet noe. Derfor skriver jeg denne posten. Så mitt spørsmål er: Hvem har rett av de tre programmene, og hvilket program kan jeg bruke for å se hvilket program som driver og belaster linjen min, om det nå skulle vise seg at det ett eller annet sted er noe som laster ned ett eller annet på maskinen min. Legger ved et bilde av hva de forskjellige programmene forteller meg. Dette er tatt på akkurat samme tid, så da skulle trafikken være lik, eller? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg foreslår at du prøver et anne program som faktisk viser det hvilket program/tjeneste som bruker kapasitet mot internett. Har tidligere brukt NetLimiter til slikt. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Jeg foreslår at du prøver et anne program som faktisk viser det hvilket program/tjeneste som bruker kapasitet mot internett. Har tidligere brukt NetLimiter til slikt. Storslått! Takk skal du ha, da skal jeg innstallere dette programmet neste gang datamaskinen min driver og tøver. Jeg lurer nemlig på om det er noe muffens i selve tilkoblingen, ettersom antallet pakker ikke øker tilsvarende det en forventer med en trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå