Gå til innhold

Hjelp, til å sortere musikk?


denix89

Anbefalte innlegg

Jeg har ca. 5400 sanger på PC-en. Men det er mye rot med sangene.

Det er en del informasjon jeg mangler om dem, og alle sangene ligger for det meste i en mappe.

Finnes det eventuelt et program som kan gjøre det lettere for meg.

Eller må jeg sortere all musikk selv?

Jeg vill Rett og slett få litt orden i musikken min :)

Endret av denix89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg tok en dag og sorterte all musikken min alfabetisk og så etter artist. Det er en skikkelig dritt jobb, men når du først har gjort det er det mye lettere å holde kontroll på ny musikk. Ellers bruker jeg Media Monkey..:)

 

Wiken..

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener med først alfabetisk og så etter artist. Selv liker jeg "standarden" som de fleste bruker, dvs artist/album/spor.låtnavn.mp3 (dvs mapper for artist og album) En oversiktlig og grei måte å lagre på fordi det ikke tar evigheter å åpne mappen hivs du har behov for det.

 

Men enig, mediamonkey er overlegent i filbehandlingen av digital musikk.

 

Selv bruker jeg mediamonkey for å brenne musikk og fikse på filer, også sjekker jeg de alltid i mp3tag for å fjerne unødvendig filinformasjon. Etter det importerer jeg de i iTunes fordi jeg liker grensesnittet for avspilling best der + at det er enklest med tanke på oppdatering av min ipod og kjekt de gangene jeg kjøper musikk fra nettet.

Lenke til kommentar

Kan på det varmeste anbefale magic mp3 tagger...

 

det er et helt genialt program som både tagger om sanger, og finner navn på sanger som ikke er tagget.

 

Fullversjonen koster 200 nok eller noe, men det reddet min samling på nesten 15.000 sanger. Det var et salig kaos, nå er alt sortert og flott. Du kan laste ned en versjon som er gratis også, men da kan du kun merke en sang om gangen.

 

Lykke til!

 

Tetanus

Lenke til kommentar
selv har jeg brukt ID3-TagIt veldig mye. Har kjekke funksjoner som freedb lookup, filename-to-tag, tag-to-filename, og en funksjon som kan organisere musikken din ut fra tag-info. Men vär sikker på å tagge dem skikkelig först för du pröver den organiserings saken :p

9532735[/snapback]

 

Hvordan organiserer jeg da? har tagga filene skikkelig nå.

9539347[/snapback]

 

File -> Organize files :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...