denix89 Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Jeg har ca. 5400 sanger på PC-en. Men det er mye rot med sangene. Det er en del informasjon jeg mangler om dem, og alle sangene ligger for det meste i en mappe. Finnes det eventuelt et program som kan gjøre det lettere for meg. Eller må jeg sortere all musikk selv? Jeg vill Rett og slett få litt orden i musikken min Endret 20. september 2007 av denix89 Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Jeg vet hvertfall ikke om noe slikt program, kansje noen andre? Vist ikke får du smøre deg med tålmodighet å sortere manuelt Mitt Mp3 Arkiv ligger alfabetisk i 2 mapper, mappe nr 1 er album , mappe nr 2 er diverse mix Så skal det sies at jo tidligere i samlingen man begynner å sortere jo bedre vil det se ut om 4000 sanger Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Med programmene Mediamonkeyog Mp3tag kommer du langt. Se trådene for de respektive programmene her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=+mediamonkey https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=717515&hl= Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Jeg skal prøve de Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Slutt å last ned fra Limewire så løser problemet seg på sikt. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 selv har jeg brukt ID3-TagIt veldig mye. Har kjekke funksjoner som freedb lookup, filename-to-tag, tag-to-filename, og en funksjon som kan organisere musikken din ut fra tag-info. Men vär sikker på å tagge dem skikkelig först för du pröver den organiserings saken Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg laster ikke ned fra limewire. jeg har fått de fleste musikkene fra andre. Endret 20. september 2007 av denix89 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Har du fått testet noen av programmene jeg anbefalte? Håper det er hva du var på utkikk etter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Jeg tok en dag og sorterte all musikken min alfabetisk og så etter artist. Det er en skikkelig dritt jobb, men når du først har gjort det er det mye lettere å holde kontroll på ny musikk. Ellers bruker jeg Media Monkey.. Wiken.. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Litt usikker på hva du mener med først alfabetisk og så etter artist. Selv liker jeg "standarden" som de fleste bruker, dvs artist/album/spor.låtnavn.mp3 (dvs mapper for artist og album) En oversiktlig og grei måte å lagre på fordi det ikke tar evigheter å åpne mappen hivs du har behov for det. Men enig, mediamonkey er overlegent i filbehandlingen av digital musikk. Selv bruker jeg mediamonkey for å brenne musikk og fikse på filer, også sjekker jeg de alltid i mp3tag for å fjerne unødvendig filinformasjon. Etter det importerer jeg de i iTunes fordi jeg liker grensesnittet for avspilling best der + at det er enklest med tanke på oppdatering av min ipod og kjekt de gangene jeg kjøper musikk fra nettet. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Artist\[år] Album\##. Tittel.ext bruker jeg. Virker som jeg blir nødt til å teste ut dette media monkey en dag... iTunes kan jeg ikke fordra da bruker det kun som iPod library. Ettersom den uansett ikke kan romme all musikken min... winamp brukes til avspilling Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Kan på det varmeste anbefale magic mp3 tagger... det er et helt genialt program som både tagger om sanger, og finner navn på sanger som ikke er tagget. Fullversjonen koster 200 nok eller noe, men det reddet min samling på nesten 15.000 sanger. Det var et salig kaos, nå er alt sortert og flott. Du kan laste ned en versjon som er gratis også, men da kan du kun merke en sang om gangen. Lykke til! Tetanus Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 selv har jeg brukt ID3-TagIt veldig mye. Har kjekke funksjoner som freedb lookup, filename-to-tag, tag-to-filename, og en funksjon som kan organisere musikken din ut fra tag-info. Men vär sikker på å tagge dem skikkelig först för du pröver den organiserings saken 9532735[/snapback] Hvordan organiserer jeg da? har tagga filene skikkelig nå. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 Hva med å bruke WMP11 og adde alle filene til biblioteket der eller med winamp ? Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 jamen jeg skal ha de i mapper på min musikk Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 åja sånn ja. sorry da Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 heh.. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Har du fått testet noen av programmene jeg anbefalte? Håper det er hva du var på utkikk etter. Jeg har prøvd Mediamonkey, Jeg har ikke kommet helt inn i det Endret 21. september 2007 av denix89 Lenke til kommentar
Svish Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 selv har jeg brukt ID3-TagIt veldig mye. Har kjekke funksjoner som freedb lookup, filename-to-tag, tag-to-filename, og en funksjon som kan organisere musikken din ut fra tag-info. Men vär sikker på å tagge dem skikkelig först för du pröver den organiserings saken 9532735[/snapback] Hvordan organiserer jeg da? har tagga filene skikkelig nå. 9539347[/snapback] File -> Organize files Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Slik har jeg sortert min musikk: Først Alfabetisk: Og dersom man går inn i mappen "A" ser det slik ut: Artister: Wiken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå