N_R Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei, (mulig dette er OT, men håper det går bra... ) for å gjøre en veldig lang historie veldig kort, så har jeg startet mitt eget firma og trenger å videreselge noen timer for å holde hodet over vannet. Alene kan jeg ikke selge mer enn 20-30% av timene mine pr uke, men jeg har mulighet til å videreselge timer fra et outsourcingsfirma jeg har jobbet med de siste årene. Disse gutta er ekstremt flinke, men de vil selvsagt helst selge med en person i 3-6 måneder av gangen. Ergo, jeg må nærmest "ansette" en kar som er god i f.eks. .Net, og så videreselge ham (ispedd noen av mine egne timer) til andre firma. Spørsmålet er da: 1) hvilke områder det er lettest å selge timer innenfor? .Net? MySQL/PHP er vel mer gratis-linux-budsjett prosjekter? (Håper jeg ikke fornærmet noen nå... men tror "Big Business" ofte er mer .Net/JAVA-basert) 2) hvem skal jeg kontakte? Vikarbyråer som Manpower osv? Andre konsulentfirmaer som gjør akkurat det samme, men er mye større? 3) hvordan er det best å gå frem? "Hagle-metoden" på Finn.no er kanskje ikke det som gir mest effekt..... finnes det noen websider jeg bør ta en titt på/melde meg inn i? Noen som har erfaring med lignende ting? Hadde vært fint å høre fra dere! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Vi har jo rentacoder.com, kanskje du kan få napp der. Manpower bør du vel også kontakte, bare prøv så går det nok bra. Endret 20. september 2007 av Frysning Lenke til kommentar
anders02 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Et tips kan være å kontakte firmaer som søker etter folk, se f.eks. på aetat sine sider. En del steder i Norge er det nå så og si umulig å få tak i flinke folk til en ok pris, disse firmaene vil derfor kunne ta til takke med en flink konsulent på langsiktig oppdrag i stedet for en uerfaren person de kan ansette fast. Firmaer som i utgangspunktet er på jakt etter folk de kan ansette fast vil du ha mulighet til å kunne få lange kontrakter med, noe som vil være en fordel i ditt tilfelle. Fint om du holder oss litt oppdatert og deler dine erfaringer med oss. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 ....jeg har vært i kontakt med en del av disse firmaene, men de er somregel rekrutteringsfirma som skal ansette personer - ironisk nok ble jeg tilbudt å søke på jobben jeg foreslo jeg kunne gjøre som konsulent..... så behovet er der, men det er det å selge seg inn som konsulent som er litt tricky. Men det skal nok gå på et vis! Takker forøvrig for innspill sålangt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå