Gå til innhold

Sokkene over buksa

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk bukser med rett lengde så slipper nok å bekymre meg for akkurat det der.  :tease:

9528826[/snapback]

Fint fint :) men da kan jo egentlig ikke du utale deg egentlig :)

9528860[/snapback]

Jo, det er jo nettopp det han kan. Hvis argumentet er: "Hvis ikke så må vi tråkke på buksene slik at de blir ødelagt." så er det åpenbart noe feil med lengden på buksa, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jeg da vel.  :hrm: Jeg sier at jeg synes det ikke ser noe bra ut, og hadde jeg hatt for lange bukser ville jeg heller valgt å brette dem opp.

Edit: der var Quayle kjappere gitt

9528884[/snapback]

Hehe, ok beklager da... Jeg synest bare det er for dumt og sitte kritisere folk fordi de har sokkene over buksa :p

Lenke til kommentar
Det kan jeg da vel.  :hrm: Jeg sier at jeg synes det ikke ser noe bra ut, og hadde jeg hatt for lange bukser ville jeg heller valgt å brette dem opp.

Edit: der var Quayle kjappere gitt

9528884[/snapback]

Hehe, ok beklager da... Jeg synest bare det er for dumt og sitte kritisere folk fordi de har sokkene over buksa :p

9528920[/snapback]

Og jeg synes det er for dumt at man ikke kan få si sin mening her uten å bli kritisert for det. :p

Endret av Panic
Lenke til kommentar
Jo, det er jo nettopp det han kan. Hvis argumentet er: "Hvis ikke så må vi tråkke på buksene slik at de blir ødelagt." så er det åpenbart noe feil med lengden på buksa, ikke sant?

Tenk at du kjøper deg en bukse, og det er en bukse som er bare SÅ fet at du MÅ bare ha den, og du er så heldig at du får buksa på 30%. La oss si buksa koster 1000 spenn (standard pris på jeans) og denne buksa blir du veldig glad i, så du vil vel ikke ødelegge den? Dessuten har noen av buksene sleng når du bretter dem opp, eller så "faller" buksa ned igjen, så er det greit med sokk/strikk ;p

Lenke til kommentar

Eg synest det ser heilt løk ut.

Kjøper eg ei bukse til 1000 kroner vil eg i allefall ikkje putte den ned i sokkene så heile antrekket blir ødelagt. Ei dyr bukse vil eg vise fram på best mogleg vis.

I skapet mitt ligg det fleire bukser eg ikkje kan bruke i lag med småsko, eit belte hjelper og for å halde den unna asfalten.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor folk har begynt å tenke praktisk først i år? Fordi det er en (u)mote, mener hvert fall jeg og det er først nå i 2007 at jeg har observert at så mange bruker å ha buksen i sokkene og strikk rundt dem, ofte begge deler. Senest i dag la jeg merke til en kar med to strikk på hver legg og buksa i sokkene.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Jeg har brukt strikk rundt ankelen siden 7. klasse (og det begynner å bli noen år siden). Grunnen er at jeg syns det ser bedre ut...og bare det. Strikken skjules selvfølgelig, så det ser egentlig bare ut som om buksen er sånn.

Visste ikke at dette var en eller annen spesiell trend før jeg leste tråden...får vel slutte med det, da.

Lenke til kommentar

Det er greit å stappe en liten del av buksa i sokken om man tråkker på den hele tia. Tilslutt revner sømmen og man får en sikkelig slengbukse. :thumbdown:

I tillegg har bukser i våre dager en tendens til å frage av på skoene. Om en har hvite sko ol, som plutselig får et blåskjer av gammel dongerifarge er det ganske teit.

Det som ser teit ut er om man stapper sikkelig masse nedi sokken med overlegg, så blir det som en innpakka klomp på ankelen.

Lenke til kommentar

Eit par stykker i klassen min som putter buksa ned i sokkane. Veit ikkje kvifor.

Mamma kan syr kvar dag, og er buksa mi for lang leggjer mamma den opp slik at den paser. Men det er vel ikkje alle som har mødre/foreldre som kan sy. ;) Sidan mamma leggjer opp buskene viss dei er for lang, går eg aldri med buksa i sokkane. Og det blir alltid digre klumpar, ettersom eg bruker dongeribukser, og aldri joggebukser eller "mykere" stoff. Det ser stygt ut med store klumpar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...