Gå til innhold

Sokkene over buksa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett mange ungdommer som trekker sokkene utenpå buksa, enten de går i dongeribukse eller joggebukse. Jeg kan se hensikten med å trekke sokken over buksa hvis du er ute å sykler, med en sykkel som ikke har kjedekasse, for å unngå at buksa henger seg fast. Det jeg lurer på er hvorfor folk går rundt med sokkene trukket godt opp over buksebeinet. De jeg har sett er i all hovedsak jenter.

Er det bare jeg som ikke forstår dette? Det er jo ikke videre pent så jeg klarer ikke å forstå hvorfor de gjør det. Ellers kan de være aldri så jålete, men sokken kan de godt trekke over buksa. Kan noen opplyse meg om denne ungdomstrenden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen bukser går over skoene og blir etterhvert tråkket i stykker, noen synes kanskje dette er dumt og har trukket sokkene over buksa og kanskje i samme slengen prøvd å lage en trend av det.

Bare et forslag

9527719[/snapback]

Da er det vel bedre å kjøpe en bukse som faktisk passer? Altså en bukse som er kortere i beina hvis den er for lang.

Lenke til kommentar

Jeg må bare stoppe opp og le hver gang jeg er på byen og ser ungdommer med dongeribuksa stappet godt ned i sokkene, aldri sett styggere trend, kanskje med unntak av buksa-på-knea-saggingen. På trening derimot, med fotballsokker utenpå treningsbuksa syns jeg det funker fint, ser ikke helt tafatt ut heller. Btw, jenter med slike ullsokker-uten-sokk (beklager at jeg ikke greier å ordlegge meg korrekt på dette feltet) som trekkes over ankelen/buksa ser knallbra ut ;)

Lenke til kommentar
Jeg må bare stoppe opp og le hver gang jeg er på byen og ser ungdommer med dongeribuksa stappet godt ned i sokkene, aldri sett styggere trend, kanskje med unntak av buksa-på-knea-saggingen. På trening derimot, med fotballsokker utenpå treningsbuksa syns jeg det funker fint, ser ikke helt tafatt ut heller. Btw, jenter med slike ullsokker-uten-sokk (beklager at jeg ikke greier å ordlegge meg korrekt på dette feltet) som trekkes over ankelen/buksa ser knallbra ut ;)

9528376[/snapback]

Ordet du leter etter er leggiser, noe jeg også synes er flott. De har også en funksjon, nettopp å holde leggene og anklene varme.

På trening blir det noe helt annet selvfølgelig, da kan det være praktiske hensyn til at du velger å ha buksa nedi sokkene, men sånn til vanlig så synes jeg det ser direkte teit ut. :) At jeg har slike tanker tyder kanskje på at jeg begynner å bli for gammel til å forstå ungdommen.

Lenke til kommentar

Hehe, kan svare for guttenes del vertfall, og det fordi som alle vet så er det og gå med litt store klær en ganske så vidt bredt og omtrent alle gutter har/gjør det.

Dermed, når de da er ute og går i regn vær eller veiene er våte så tar de buksa inn under sokkene så så de slipper og sabe med buksa under skoen slik at den blir skiten våt og gjerne revne nederst i bukse kanten... Om dette har noen lignende forklaring når det gjelder jenter vet jeg ikke, men det har faktisk mye og gjøre med det for min del og der jeg kommer fra :)

Håper du fikk svar på hvordan vestlendinger har det :)

Lenke til kommentar
Hehe, kan svare for guttenes del vertfall, og det fordi som alle vet så er det og gå med litt store klær en ganske så vidt bredt og omtrent alle gutter har/gjør det.

Dermed, når de da er ute og går i regn vær eller veiene er våte så tar de buksa inn under sokkene så så de slipper og sabe med buksa under skoen slik at den blir skiten våt og gjerne revne nederst i bukse kanten... Om dette har noen lignende forklaring når det gjelder jenter vet jeg ikke, men det har faktisk mye og gjøre med det for min del og der jeg kommer fra :)

Håper du fikk svar på hvordan vestlendinger har det :)

9528684[/snapback]

Tror nokk ikke det er derfor;)

Jeg kjenner endel som går med buksa nedi sokkene, og ikke fordi buksa havner under skoene hvis de ikke gjør det..

Det er helt enkelt og greit en trend, de putter altså ikke buksene nedi sokkene for og forhindre at de blir våte, går istykker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...