Gå til innhold

pc-oppgradering og ytelsesmåling

Anbefalte innlegg

Har en PC som jeg er passe fornøyd med (ca. 1 år gammel) og vurderer nå hva jeg skal oppgradere. Finnes det noe program som kan måle hvor "flaskehalsen" på ytelsen er? :hmm::hmm: (Bruker PC-en til spilling og musikk-programmer.)

Er minnet for lite/tregt, er cpu for svak, dårlig lesehastighet fra hd, tregt skjermkort osv.....

PP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pc mark kan jo gi deg en oversikt over ytelsen til maskinen. men det er jo dog ikke så lett for et program å si hva det er som holder igjen maskinen, for den vet jo ikke hva du bruker den til.

så er kanskje bedre om du oppgir hviken maskinvare du har nå, og se om du kan få noen svar her på hva du bør oppgradere.

edit: er det den maskinvaren du har oppgitt i profilen din?

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar

Ja det er den jeg har oppgitt i profilen. Har også noen ekstra hd'er, men de brukes jo kun til lagring.

Asus M2N32-SLI DX S-AM2

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4 Ghz

2 X TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 533MHz

Seagate 160GB S-ATA/300 NCQ 7200RPM

Club3D Geforce 7900 GT 256MB PCIe 256MB GDDR3

NEC ND-3550 DVD±RW

Dell 24" widescreen skjerm

Jeg kan se at skjermkortet med fordel kan byttes. Samtidig er minnet litt tregt (DDR2 PC5300) og jeg vurderer en Raptor-disk til å kjøre OS på.

Men jeg klarer svært skjelden å bruke 100% belastning på CPU og minne, noe sier meg at det er noe annet som er begrensingen...

PP

edit: maskinvare profil

Endret av peterpanix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...