Gå til innhold

Halo 3 anmeldelser sålangt!*NO SPOILERS*

Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig hvordan alle som ikke har spilt spillet kan uttale seg så bastant om vurderingen til de som har spilt spillet.

Og helt horribelt at Spillmagasinets anmelder våger å gi det terningkast fire. For en frekkas! Merkelig at ingen reagerer på at spillet får terningkast fire fra Kent William på Gamer.no også, men det er jo mye artigere å ta frem faklene og høygaflene og jakte på udugelige Spillmagasinet, kan man skjønne.

Forøvrig kan vel ikke terningkast 5 hos VG og Dagbladet kalles slakt?

Lenke til kommentar

Tatt ifra en post på N4G

1Up 10.00

ComputerVideoGames 9.70

Eurogamer 10.00

Famitsu 9.25

Gamedaily OXM 9.70

Gamepro 10.00

Gamepro Germany 9.00

Gamer2.0 8.80

Gamernode 9.50

Gamespot 9.50

Gamespot Korea 9.70

Gamespy 10.00

Gamesradar 10.00

Gametrailers 9.80

IGN 9.50

Kikizo 9.00

OXM Australia 10.00

OXM Brazil 9.00

OXM Germany 9.30

Pressstartonline 10.00

Pro-G 10.00

SavingProgress 10.00

Teamxbox 9.70

Worthplaying 9.60

Lenke til kommentar

Skal ikke klage på spillet altså. Skal ha det sekundet det kommer ut. Digger hele halo serien og gleder meg masse til å spille siste delen, men at det får 10/10 på grafikk/design når Heavenly Sword ikke får det er litt snodig. Etter som det jeg har sett så ser ikke Halo3 like pent grafikkmessig ut som Heavenly Sword.... :hmm:

Lenke til kommentar
gamespot sine anmelderser har alltid vært dead on for min del ( unntatt med pdz ) så 9,5 fra di tar eg som et MEGET godt tegn. :thumbup:

9560178[/snapback]

Jeg er enig med deg der, men PDZ var faktisk en overraskende artig, nostalgisk spillopplevelse i co-op. :p

Skal ikke klage på spillet altså. Skal ha det sekundet det kommer ut. Digger hele halo serien og gleder meg masse til å spille siste delen, men at det får 10/10 på grafikk/design når Heavenly Sword ikke får det er litt snodig. Etter som det jeg har sett så ser ikke Halo3 like pent grafikkmessig ut som Heavenly Sword.... :hmm:

9560943[/snapback]

Det er her du og 1 milliard andre nitwits er på jordet fra mitt synspunkt. :) Når noen sier : "x ser ikke like pent ut som y" eller "det så ikke next-gen ut" så kjenner jeg det rykker i skrivehånda. Den siste ser jeg overalt, til og med fra profesjonelle spillanmeldere, og det irriterer meg så sinnsykt at "next-gen" er soft shadows, parallax mapping, bloom, HDR og tilsvarende skit.

Nå skal jeg ikke si at du mente det på den måten (noe du sikkert ikke gjorde :p), men jeg antar det slik at jeg kan rante litt. :whistle:

Ta f.eks overnevnte Perfect Dark Zero:

3 quotes fra Gamespot, Gamespy og Team.xbox:

"Awesome presentation, featuring cutting-edge graphics"

"Exceptional visuals"

"Special visual effects, like the motion blur when quickly turning about the environment gives PDZ that real next-gen look. "

Den siste gir meg frysninger.

Perfect Dark Zero har nesten den styggeste grafikken jeg noensinne har sett i et spill. Animasjonene var på jordet, verdenene så nakne ut, retningen for artworken var ikke-eksisterende og at alt så ut som det var smørt inn med vaselin hjalp ikke på inntrykket. Likevel blir det roset for bra grafikk.

Se bare på spill som Warcraft 3, World of Warcraft, Halo 1 & 2 og Crackdown :dribble:. Såvidt jeg vet så er det så godt som ingen av de spillene som har benyttet seg av de tekniske begrepene som går under "next-gen" og likevel så ser de så grusomt bra ut. Første gangen jeg løp fra startplassen til den dverghovedstaden i World of Warcraft fikk jeg frysninger. Skal man først rose et spill for det tekniske så synes jeg ting som at WoW kan spilles på en skitpc, at Crackdown har uendelig view distance, at Halo 1 taklet gigantiske slag uten å fnyse bør trekkes frem. Om spillet har motion blur, soft shadows eller HDR gir jeg f i.

HDR og bloom som er så populært nå for tiden synes jeg kunne dratt til helvete. Vet ikke hva jeg skal dra frem som eksempler her, men ta f.eks Call of Duty 4 betaen. Den ser unektelig bra ut og frameraten er den beste jeg har opplevd på konsoll, men hva faen tenkte de da de implementerte "HDRen". Sitter man i et hus og skal se ut et vindu så ser man ingenting - "oboy, next-gen". Det som er next-gen i COD4 er at det går smooth, virkelig smooth. Lenge siden jeg har opplevd at et spill har gått smooth på 360'en. PDZ går som møkk, Rainbow Six - Vegas går enda verre, GRAW 1 & 2 går så dårlig at jeg får lyst til å dra til utviklerene. GRAW 1 & 2 er ikke engang spillbare multiplayer på 50% av banene. Når vi ikke engang får endre grafikkinnstillingene på konsoll så må det faen meg gå an å utvikle spillet skikkelig.

Men når det er sagt. :innocent: Så synes jeg ikke det at et annet spill, spesielt ikke når det er på et annet system, fikk bra kritikk for grafikk skal gjøre det vanskeligere for det første å score bra.

Der, nå håper jeg du skjønner det. ;)

Lenke til kommentar
Virker som om alle sidene som omtaler HALO har tatt seg sammen etter omtalene de gav HALO2, som var litt VEL drøyt, selv om det etter min mening er noe av det beste som har skjedd spillverden på en stund. Teamxbox gav f. eks HALO2 9.9, men HALO3 gav de 9.7 og skrev samtidig at HALO3 er et bedre spill ennn HALO2.  :)

9559376[/snapback]

Så.. blir det: Halo 2 fikk gode karakterer fodi det var Halo 2, mens Halo 3 får gode karakterer fordi det er ett godt spill? Høres bra ut!

9559435[/snapback]

Ja, de gav altså HALO3 en dårligere score enn HALO2, men de sier i samme omtale at HALO3 er et mer komplett og bedre spill alt i alt. For meg virker det som om de ikke hyper HALO3 like opp i skyene som de gjorde med HALO2 :)

Angående at HALO3 har skufende grafikk syntest jeg Gametrailers fikk frem dette meget godt i omtalen sin ved å si at det kanskje ikke har det beste visuelle, men det HAR likevel veldig god grafikk, med veldig store områder, veldig mange fiender på skjermen, utrolig kunstig intelligens og god fysikk på kjøretøyene. Syntest det er bedre med en slik miks enn å ha kun rå grafikk å by på.

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Er det noen av dere som har fått sett IGN sin Video Review? når jeg prøver å downloade stopper den bare etterhvert, og det samme skjer med streaming :S:S

9560624[/snapback]

Fikk sett den etter 1 og en halv times nedlasting i går kveld :p

Var bra den :)

Hilary sa at den eneste grunnen til at Halo 3 ikke fikk en "perfect 10" var campaignen. Sa faktisk at det hadde fått 11 av 10 om de hadde fjernet campaign.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...