Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke noe bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Som dere ser på tittelen så får jeg ikke noe bilde på skjermen selv om dataen starter og alle vifter går og alt tyder på å være OK...

Dataen er selvbygget

Har...:

Hovedkort: Asus P5K (NY)

CPU: Intel Pentium D950

Ram: Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Skjermkort: Club3D GeForce 7950 GT 512MB

PSU: Sunbeam 550W sort TMFC

og både PATA og SATA harddisk

...saken er at det første hovedkortet var B-vare og hadde en feil som slo dataen på igjen etter at jeg hadde sått den av så måtte slå den av også manuelt med knappen på selve PSU, så etterhvert (mellom 9-10 mnd) så røk hovekortet og jeg annskaffet meg et nytt et...

...først prøvde jeg to like hovedkort Asus P5N-E SLI etter hverandre uten resultat og da skyldte jeg på hovedkortet igjen, dermed tok å testa alt av utstyr, som CPU, skjermkort, RAM, og kjøpte meg et helt nytt hovedkort men får f... ikke noe bilde på skjermen.

har prøvd med forskjellige skjermer uten resultat, har prøvd med kun et minnekort av gangen og på forskjellige slot, har prøvd uten noe annet tilkoblet enn det mest nødvendige (selv uten HDD) for bare å få en BIOS bilde men uten resultat, har reseta BIOS men ingenting. holder på å bli gal, har fått noen kompiser til å sjekke på det, ingenting!

hva kan feilen være tro? vær så snill kom med så mye hjelp som dere orker, jeg vet ikke mer hva jeg skal gjøre. noen ganger tenker jeg at PSU er noe feil med, men den starter og gir strøm til alle delene og vifta dens går, det er ikke noe støv og den får nok luft til å kjøle seg. pc er på et soverom hvor det er som regel ganske kjølig i tillegg til at den ene siden av pc er åpen hele tiden pga testene...!!

på forhånd takk, setter pris for all hjelpen jeg kan få

Mvh Meti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som dere ser på tittelen så får jeg ikke noe bilde på skjermen selv om dataen starter og alle vifter går og alt tyder på å være OK...

Dataen er selvbygget

Har...:

Hovedkort: Asus P5K (NY)

CPU: Intel Pentium D950

Ram: Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Skjermkort: Club3D GeForce 7950 GT 512MB

PSU: Sunbeam 550W sort TMFC

og både PATA og SATA harddisk

...saken er at det første hovedkortet var B-vare og hadde en feil som slo dataen på igjen etter at jeg hadde sått den av så måtte slå den av også manuelt med knappen på selve PSU, så etterhvert (mellom 9-10 mnd) så røk hovekortet og jeg annskaffet meg et nytt et...

...først prøvde jeg to like hovedkort Asus P5N-E SLI etter hverandre uten resultat og da skyldte jeg på hovedkortet igjen, dermed tok å testa alt av utstyr, som CPU, skjermkort, RAM, og kjøpte meg et helt nytt hovedkort men får f... ikke noe bilde på skjermen.

har prøvd med forskjellige skjermer uten resultat, har prøvd med kun et minnekort av gangen og på forskjellige slot, har prøvd uten noe annet tilkoblet enn det mest nødvendige (selv uten HDD) for  bare å få en BIOS bilde men uten resultat, har reseta BIOS men ingenting. holder på å bli gal, har fått noen kompiser til å sjekke på det, ingenting!

hva kan feilen være tro? vær så snill kom med så mye hjelp som dere orker, jeg vet ikke mer hva jeg skal gjøre. noen ganger tenker jeg at PSU er noe feil med, men den starter og gir strøm til alle delene og vifta dens går, det er ikke noe støv og den får nok luft til å kjøle seg. pc er på et soverom hvor det er som regel ganske kjølig i tillegg til at den ene siden av pc er åpen hele tiden pga testene...!!

på forhånd takk, setter pris for all hjelpen jeg kan få

Mvh Meti

9527267[/snapback]

Kan være problemer med spenningen til skjermkortet. Høres mest ut som at det er feil på strømforsyningen

Lenke til kommentar

Kan være problemer med spenningen til skjermkortet. Høres mest ut som at det er feil på strømforsyningen

9527450[/snapback]

takk for svar, men har prøvd å gi strøm til skjermkortet fra et annet kabel, dro ut kabelen fra en HDD og koblet det til skjermkortet (med en skjøtekabel så klart), det hjalp heller ikke!!

Endret av meti
Lenke til kommentar

9527450[/snapback]

takk for svar, men har prøvd å gi strøm til skjermkortet fra et annet kabel, dro ut kabelen fra en HDD og koblet det til skjermkortet (med en skjøtekabel så klart), det hjalp heller ikke!!

9527476[/snapback]

Kan fremdeles være problemer med strømforsyning. Vifter og harddisker kan starte opp selv om at strømforsyningen gir feil spenning. Kan også være at hovedkortet får feil spenning.

Lenke til kommentar

ja, det kan sikkert stemme. jeg må da ta kontakt med selgerene, tror har fortsatt garanti på den

...men saken er at de er ikke helt enige med meg og det kan koste meg ganske mye hvis det viser seg at det ikke er noe feil på strømforsyningen og jeg har ikke noen andre strømforsyninger å prøve ting på..!

forslag på hvordan jeg kan prøve strømforsyningen eller annet forslag?

Endret av meti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...