Pug Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 jeg har en Taisol cpu-vifte & en kabinett vifte jeg ikke vet navnet på... PC'en min bråker noe så forferdelig, og jeg lurer på om jeg, som så vidt ikke har sett inni et pc-kabinett, kan skifte ut disse to viftene? Er det noe lurt? I så fall, hvilke to vifter anbefales? En til cpu og en til kabinett... Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 CPU vifta må du iaffal aldri fjerne,da tar saken din fyr hvis du er riktig heldig=) hvis du har en sånn søt dualfan strømforsyning så burde du ha ei vifte som suger inn luft foran iaffal, ellers ville iaffal jeg ha montert ei vifte som trakk ut luft rett bak cpuen, så fremt det er mulig da Lenke til kommentar
Bach Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 CPU-kjølerne fra GlacialTech er ikke det aller beste valget om du skal overklokke, men de er veldig enkle å montere. Kjøp den "største" slik at du har litt å gå på og ta med en Zalman FanMate. Til kabinettet vil jeg anbefale en Enermax med ferdig montert hastighetsregulator. Edit: GlacialTech Silent Breeze har et støynivå på 19dB og da trenger du ikke FanMate'n. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 ikke for på noen måte å virke frekk men hvis du ikke har sett inni en pc og ikke vet hvordan man skifter vifter så torr jeg iaffal det er tryggest å IKKE overklokke =) Lenke til kommentar
Bach Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Et sted må man begynne. GlacialTech har monteringsbeskrivelser og kabinettvifta har i værste fall fire skruer. Men jeg er helt enig: voltmodding og ekstremklokking er ikke helt nivået å begynne på. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 joda =) derfor jeg var enig i din anbefaling=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå