Gå til innhold

Internetttilgang på Macbook via 3G på Nokia 6120

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en Nokia 6120 Classic med Bluetooth, 3G og alt mulig annet. En kamerat av meg bruker Sony Ericsson'en sin som modem via Bluetooth på DELL-laptop'en sin, og jeg har lyst til å gjøre det samme med Macbook'en og telefonen min.

Jeg står rett og slett dønn fast - noen som kan gi meg en innføring i hvordan jeg går frem?

Edit: fant litt info på nettet, men telefonen står fortsatt ikke i modemlista som OS-X kommer med...

Edit 2: Aight, fant det ut... bare jeg som var litt dummere enn normalt :p

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe. Er ikke alltid like lett. Vær oppmerksom på at det fort kan bli dyrt :)

9529388[/snapback]

Jah! En kamerat av meg erfarte smertelig at det kan bli rådyrt - særlig om man skulle være så dum å bruke telefonen som modem i utlandet! Tror han endte opp med å betale 7000 kroner for en halvtimes surfing jeg. Sykt.

Lenke til kommentar
Vel.. Om man er dum nok til å bruke mobilen som modem i utlandet kan man bare takke seg selv.

9531956[/snapback]

Visste vel at det var kostbart, men ikke at det var så latterlig dyrt. Du kan vel være enig i at 7000 kroner for å laste ned rundt 50 megabyte er litt i overkant, og latterlig mye mer enn utgiftene teleselskapene har i forbindelse med dette?

Det er selvsagt dumt å ikke sjekke hva prisene faktisk er før man gjør dette, det er jeg enig i, men dette er jo tydeligvis såpass dyrt at teleselskapene helst vil at man ikke skal benytte seg av det.

Det var forøvrig Danmark vi var i.

Endret av Zabulon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...