abene Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 IBM har lansert en gratis prøveversjon av et tekstbehandlingprogram, regneark og et presentasjonsprogram. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Linux-versjon hadde de også. Får vel teste dette. Tviler på at det har så mye å si om jeg bruker dette Lotus-greiene eller OOo, i og med at begge bruker ODF. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Lotus Symphony ja, bringer minnene tilbake til DOS-tida det Lotus lagde to forskjellige kontorpakker, Smartsuite og Symphony, hvor førstnevnte besto av separate programmer (ala Office og OOo), mens sistnevnte var en integrert løsning, hvor programmene også var simplere. Men nå består Symphony tydeligvis av separate programmer. Men det virker litt snodig med tanke på at IBM nylig bestemte seg for å støtte OpenOffice. Ville det ikke vært bedre å satse alt på OOo? Forøvrig savner jeg endel funksjoner fra Smartsuite, som jeg brukte mye på 90-tallet, så jeg skulle heller likt å sett at de pusset opp Smartsuite og ga den ut til flere OS, fremfor Symphony. Endret 19. september 2007 av Langbein Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå kalles vel dokumentstyringssystemet til Lotus Notes-pakka (Notes er vanvitting mye mer enn bare mail) for Symfoni, så det er vel ikke helt tilfeldig valgt? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Har lenge savnet et "stand alone" program som kan vise ppt, som kan akkompagnere Abiword og Gnumeric. Lager alle mine pressentasjoner med Beamer (gir fine pdf-pressentasjoner som alle kan lese), men dessverre er det en del som tror ppt er en standard, så det er greit å ha et program som vise disse uten å måtte installere 115,90 MB Open Office. Få vel prøve dette programmet neste gang jeg får en ppt-fil. Edit: Noen som vet åssen lisens det er på denne? Ser foresten ut som om dette bare er en modifisert utgave av Open Office. Endret 19. september 2007 av LessThanJake Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvordan skal dette konkurrere mot Open Office? Hva er fordelene med dette kontra OOo? Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvis disse programmene stiller i klasse med Lotus Notes, har vi virkelig noe å grue oss til! S Lenke til kommentar
TommyBJ Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvordan skal dette konkurrere mot Open Office? Hva er fordelene med dette kontra OOo? 9527158[/snapback] I praksis blir det sikkert en konkrurrent, men det er jo basert på samme kodebase som Open Office og IBM har 'donert' 35 utviklere på heltid til utviklingen som vil gjøre mye bra for begge programmene. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Denne pakken skal etter det jeg ha lest være basert på OpenOffice. En fordel kan jo være at IBM er et navn med betydelig større tyngde i bedriftsmarkedet enn Sun, og kan kanskje derfor spise seg inn i markedet på navnet alene. Ble dog skremt når jeg så systemkravene : * Supported Windows platforms: Windows XP, Windows Vista * Supported Linux platforms: SLED 10, RHEL 5, Redhat5 * 900MB disk space minimum * 1GB RAM memory minimum Å videreutvikle OpenOffice er en fin ting, men jeg håper ikke de gjør den mer bloated enn den allerede er.. Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lastet ned og testet dette i går. Oppstarten tar en evighet, kan sikkert lukke og åpne ms word 10 ganger før disse programmene får startet. Men det er også noen bra sider. Jeg liker blant annet at det brukes tabs og at man kan vise thumbnails av dokumentene, og samtidig søke blant de. Tror derimot ikke at jeg kommer til å bruke det, i hvert fall ikke før de får gjort noe med ytelsen. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Positivt at det blir laget alternative Office pakker til Microsoft sin, men snart blir det for mange (Open Office, Google, IBM ...) og da sitter de generelle brukerne igjen som et spørsmålstegn og forstår ikke hvem de skal velge. Det ender med at de velger Microsoft sin siden det er den som er mest kjent for dem gjennom jobben. Jeg kunne ønske at IBM kunne ta ett skritt fram og reklamere offensivt for pakken sin nå med en gang. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lotus? Nei takk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Lastet ned og testet dette i går. Oppstarten tar en evighet, kan sikkert lukke og åpne ms word 10 ganger før disse programmene får startet. Men det er også noen bra sider. Jeg liker blant annet at det brukes tabs og at man kan vise thumbnails av dokumentene, og samtidig søke blant de. Tror derimot ikke at jeg kommer til å bruke det, i hvert fall ikke før de får gjort noe med ytelsen. 9527598[/snapback] Prøv å start det opp for andre gang, gikk vesentlig raskere for meg da Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Prøv å start det opp for andre gang, gikk vesentlig raskere for meg da Det kan da ikke forventes noe annet enn at enn "varm" oppstart er mye raskere enn en "kald". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå