Stegz Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har gjennom skolen fått meg en bærbar PC. Jeg ønsker å flytte over en del filer fra min stasjonære PC til min bærbare. Begge har MS windows XP professional. Jeg har nettverk på begge PCene. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 start>alle programmer>tilbehør>systemverktøy>veiviser for overføring av filer & innstillinger. man kan overføre det med en direkte kabeltilkobling eller nettverk lykke til Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) start>alle programmer>tilbehør>systemverktøy>veiviser for overføring av filer & innstillinger.man kan overføre det med en direkte kabeltilkobling eller nettverk lykke til 9526882[/snapback] Siden dette er en PC jeg låner fra skolen har jeg ikke tilgang på Windows CDen, noe overføringsveiviseren ber om. Edit: Jeg har hørt litt om delte mapper. Er det en mulighet å lage en delt mappe på den stasjonære? hvordan i såfall? Endret 19. september 2007 av Stegz Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Siden dette er en PC jeg låner fra skolen har jeg ikke tilgang på Windows CDen, noe overføringsveiviseren ber om. Edit: Jeg har hørt litt om delte mapper. Er det en mulighet å lage en delt mappe på den stasjonære? hvordan i såfall? 9526986[/snapback] dette har jeg ikke peiling på, men du får sikkert svar av andre som har gjørt dette før. lykke til Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) start>alle programmer>tilbehør>systemverktøy>veiviser for overføring av filer & innstillinger.man kan overføre det med en direkte kabeltilkobling eller nettverk lykke til 9526882[/snapback] Siden dette er en PC jeg låner fra skolen har jeg ikke tilgang på Windows CDen, noe overføringsveiviseren ber om. Edit: Jeg har hørt litt om delte mapper. Er det en mulighet å lage en delt mappe på den stasjonære? hvordan i såfall? 9526986[/snapback] Høyreklikk på mappen og gå til "Deling og sikkerhet". Hak for å dele denne mappen på nettverket. For å sette opp et nettverk så gå til "mine nettverkssteder" og velg "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk". Følg anvisningene og husk å hake av for deling av filer. Kjør installeringen på begge maskiner. Bruk samme navn på nettverket på begge maskinene, men forskjellige navn på hver maskin. Edit: Reformulering Endret 19. september 2007 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå