Athlon Power Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Newtons 2. lov? Hva sier Newtons 2. og 3. lov? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Google? Hva sier Google? http://www.glenbrook.k12.il.us/gbssci/phys...laws/u2l1a.html Newton's second law of motion can be formally stated as follows: The acceleration of an object as produced by a net force is directly proportional to the magnitude of the net force, in the same direction as the net force, and inversely proportional to the mass of the object. Formally stated, Newton's third law is: "For every action, there is an equal and opposite reaction." Lenke til kommentar
JoarH Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Newtons 2. lov: Når ein gjenstand blir påverka av krefter får gjenstanden ein akslerasjon i same retning som resultanten av kreftene. Resultantkrafta er lik massen ganger akslerasjonen. F=ma Newtons 3. lov: Når to gjenstander påverkar kvarandre med krefter, er kreftene like store og motsatt retta, F0 = F. Kreftene verkar langs den same rette linja.. Fra læreboka i 2FY Håpar dette var til hjelp:) Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 TAKK TAKK sprøsmål til hvis du ganger Kraft (N) med (A) = får man masse men hvilken benevnign er massen da i? Lenke til kommentar
JoarH Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kraft delt på akslerasjon F(N)/A = m mener du? massen er i kilo.. akslerasjon i m/s2 (meter per sekund i andre) og kraft er i newton. Lykke til Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 F = ma Fa = ma^2 != masse Hæ? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Newtons fjerde lov: Annet om data er ikke kategorien for dette spm Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Med fare for å bli tatt for å leke moderator - så vil jeg bare si at vi har en kategori under forumet som heter "Off topic". Den er til for å brukes Lenke til kommentar
JoarH Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 F = ma F/a = m skjønner ikke helt hva du mener, men.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 *klaske panne* *bøyer meg i støvet* Lenke til kommentar
JoarH Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hehe.. no problem! Håper dette var til hjelp:) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nei, nei, ikke for deg. For zZzZz og Osse-mon som påpeker feilpostingen. Hva Athlon Power var ute etter, forstår jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 glad jeg ikke forstår en dritt jeg:) for meg kunne F vært fitte og a være avkom ^^ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Vet dette er off topic men vet ikke noe annet forum man kan spørre og få kjaprt svar hvor de også har litt peil på andre ting enn data:) Sorry alle sure moderatorer Hvis du ganger 1,1N med 9,8 akkselerasjon får du 10,78. Det jeg lurer på er hva jeg skal sette som benevning til 10,78? Lenke til kommentar
JoarH Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 kan ikke si jeg har regnet på den måten noen gang.. Er du sikker på at det er slik det skal gjøres? Hvilken sammenheng er det i? Slik jeg ser det må du dele antall newton på akslerasjonen for å få massen (i kilo).. men så skal ikke jeg skryte på meg å kunne veldig mye fysikk heller da Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hvis du ganger 1,1N med 9,8 akkselerasjon får du 10,78. Det jeg lurer på er hva jeg skal sette som benevning til 10,78? F=[m]*[s/t^2] a=[s/t^2] F*a = [m * s^2 / t^4] (Newtonmeter pr sekund i annen) For øvrig stiller jeg spørsmålstegn ved hele oppgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå