Gå til innhold

Sprinter kalles nordmann. Meningsløst.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(warning, ikke la denne fly over hodet på deg)

 

heh, så nettopp for meg at man utstyrer de "norske negrene" med et slags synlig merke slik at man kan skille dem fra de "ikke norske negrene". Tror dere det hadde slått ann eller? ;)

 

Men seriøst, en enkel tommelfingerregel er at om du ser en neger i norge så er det enten en neger med norsk statsborgerskap, eller en turist. Siden det er langt flere negere med norsk statsborgerskap enn turister så kan man gå utifra at de du ser er norske :) skulle de i tillegg åpne munnen og snakke norsk kan du med rimelig stor grad av sikkerhet kalle de norske.

Lenke til kommentar

Om jeg hadde vunnet noe, så ville jeg aldri sagt at jeg hadde vært fra norge fordi JEG ER lysebrun mulatt(niggere fra norge?), uansett om jeg er adoptert så hadde jeg sagt at jeg var fra der jeg kom fra...

 

Ingen negere som bor i norge kan kalles NORSK eller Nordmann!

Carew er ikke nordmann eller norsk! Care om han har norsk mor.. han er brun

Lenke til kommentar
Om jeg hadde vunnet noe, så ville jeg aldri sagt at jeg hadde vært fra norge fordi JEG ER lysebrun mulatt(niggere fra norge?), uansett om jeg er adoptert så hadde jeg sagt at jeg var fra der jeg kom fra...

 

Ingen negere  som bor i norge kan kalles NORSK eller Nordmann!

Carew er ikke nordmann eller norsk! Care om han har norsk mor.. han er brun

9581795[/snapback]

 

 

åja, så fargen er viktigere enn opphavet/bakgrunnen/opprinnelsen da eller? hva mener du jeg burdte kalle meg da? i og med at jeg er i såkalt samme bås som Carew..

Lenke til kommentar
Ingen negere  som bor i norge kan kalles NORSK eller Nordmann!

Carew er ikke nordmann eller norsk! Care om han har norsk mor.. han er brun

9581795[/snapback]

 

Skulle det være gyldig på noe som helst vis så måtte det motsatte også være sant. Finnes det hvite mennesker som bor i land der majoriteten er sorte, og som kalles innbyggere av det landet?

 

La meg tenke litt nå.. Oi, i sørafrika bor det hvite som blir kalt sørafrikanske selv om de ikke er sorte, det skulle jo ikke gå ann. De er jo hvite.

 

Bleh to you sir :)

Lenke til kommentar
Om jeg hadde vunnet noe, så ville jeg aldri sagt at jeg hadde vært fra norge fordi JEG ER lysebrun mulatt(niggere fra norge?), uansett om jeg er adoptert så hadde jeg sagt at jeg var fra der jeg kom fra...

 

Ingen negere  som bor i norge kan kalles NORSK eller Nordmann!

Carew er ikke nordmann eller norsk! Care om han har norsk mor.. han er brun

9581795[/snapback]

 

 

Nigger, faktisk....

 

Jeg er adoptert, har nå bodd i Norge i 33 år og jeg føler meg norsk .

Ser ikke helt problemet med at noen som faktisk har en farge på huden kaller seg norsk eller nordmann. (Hvit er pr. definisjon ikke en farge forresten.)

Lenke til kommentar
Ingen negere  som bor i norge kan kalles NORSK eller Nordmann!

Carew er ikke nordmann eller norsk! Care om han har norsk mor.. han er brun

9581795[/snapback]

 

Skulle det være gyldig på noe som helst vis så måtte det motsatte også være sant. Finnes det hvite mennesker som bor i land der majoriteten er sorte, og som kalles innbyggere av det landet?

 

La meg tenke litt nå.. Oi, i sørafrika bor det hvite som blir kalt sørafrikanske selv om de ikke er sorte, det skulle jo ikke gå ann. De er jo hvite.

 

Bleh to you sir :)

9581845[/snapback]

 

 

Hvite har en lang tradisjon i Sør - Afrika. Det var jo en egen hvit stat med svarte på sidelinja. Men de er ikke afrikanere av den grunn. De er ikke ekte Sør-Afrikanere per ce, de er jo mørke og Zulu.

Lenke til kommentar

Laffe: Har du noen fargeskala med en eller annen fargegrense man kan bruke som kvalifisering for nasjonalitet innen idrett? For man kan vel ikke ha en konkret skjønnsmessig vurdering av hver enkelt person uten at fargeskalaen vil tøye strikken i en eller annen retning til fordel for utøveren eller hvem det nå er som har interesse av å definere hans nasjonalitet.

 

Hvis du har en liste over kvalifikasjonskrav for å kalle seg norsk i idrett så fortell oss gjerne hvor du mener grensene går innen:

- Hvor lenge man må ha bodd i landet

- Hvilken farge man må ha. Holder f.eks color=#663300 ?

- Statsborgerskapet til foreldrene og hvor lenge de må ha bodd i Norge

- Hvilke dialekter må man ha? Går f.eks gebrokkent tysk-bergensk? Evt. hvilken grad av gebrokkenhet?

- Hårfarge

- Vidden og lengden på nesen

- Øyefarge

- Må man ha bare norsk stasborgerskap eller holder det med 2 samtidige statsborgerskap? Enn 3?

- Er man mer Norsk om man bare har hvite venner enn om man bare har sorte venner? Hvor går grensen?

- Spiller det noen rolle hvilken idrett det er snakk om? F.eks langrenn eller boksing? I så fall hvordan skal grensene være innen hver idrett?

 

Det hadde vært fint om du, Laffe, kunne komme med en god og konkret definisjon som med letthet kan avgjøre om en hver person kvalifiserer for å være norsk i idretten eller ikke.

Lenke til kommentar

syns nå det er idiotisk å dømme noen pga farge.. når man sier at man er norsk og at man er født i norge med en norsk forelder, også er man ikke norsk pga man er mørk liksom.. :roll:

 

lurer på hva laffegutt har å si om at jeg er halvmørk med mørkt hår og mørke øyne, men broren min hadde blondt hår og blå øyne og var like hvit som en vanlig nordmann.. var han mere norsk enn meg da eller? samme mor og far..

 

sier seg selv at farge ikke kan være avgjørende da.. dustekommentar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Ikke ødelegg nå, Torswin :)

9582253[/snapback]

Jammen, det er gøøy :whistle:

 

I fargeverdi? Altså over denne fargen? (sort)

 

 Altså over [color=#001000][B]denne[/B][/color] fargen? (Sort) 

9583292[/snapback]

Pirkepirke:

denne fargen er 1000. 1000 i dec blir til 3E8 i hex. :yes:

 

[color=#0003E8]denne[/color]

 

red: jeg ødelegger poeng som det suser etter. beklager.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Synes det blir litt feil at en afrikaner skal representere norge på denne måten.

 

Poenget med slik sport er jo å konkurere. Ofte mellom nasjoner.

OL og slike arangementer handler om nasjonal stoltehet, integritet og å vise seg frem som en nasjon.

Hvis man da skal kalle noen fra den andre siden av kloden, norges håp innen det feltet, så synes jeg det blir litt selvmotsigende.

Uansett om den personen har bodd her nesten hele sitt liv, og er Norsk statsborger.

 

Det er et kjent faktum at forskjellige raser (beklager om jeg er politisk ukorrekt) har forskjellige atributter. I slike arangementer som OL, så konkurer mange nasjoner, og viser frem seg selv, og disse atributtene.

Hvis en ikke-etnisk person representerer et land, da forsvinner poenget med konkuransen mener jeg.

 

Mye av dette handler også om tradisjoner.

Man kan da ikke bryte en årelang tradisjon, KUN for å være politisk korrekt?

Lenke til kommentar
Synes det blir litt feil at en afrikaner skal representere norge på denne måten.

 

Poenget med slik sport er jo å konkurere. Ofte mellom nasjoner.

OL og slike arangementer handler om nasjonal stoltehet, integritet og å vise seg frem som en nasjon.

Hvis man da skal kalle noen fra den andre siden av kloden, norges håp innen det feltet, så synes jeg det blir litt selvmotsigende.

Uansett om den personen har bodd her nesten hele sitt liv, og er Norsk statsborger.

 

Det er et kjent faktum at forskjellige raser (beklager om jeg er politisk ukorrekt) har forskjellige atributter.  I slike arangementer som OL, så konkurer mange nasjoner, og viser frem seg selv, og disse atributtene.

Hvis en ikke-etnisk person representerer et land, da forsvinner poenget med konkuransen mener jeg.

 

Mye av dette handler også om tradisjoner.

Man kan da ikke bryte en årelang tradisjon, KUN for å være politisk korrekt?

9584425[/snapback]

OK, så du mener altså at bare kritthvite nordmenn kan representere Norge i de olympiske leker? Om du er adoptert eller er 5. generasjons innvandrer og er mørk så kan du ikke representere Norge? Hvem kan da representere USA? Hvite? De er jo etterkommere av innvandrere. Svarte? De er jo etterkommere etter slavene. Indianere da, kanskje? Men de er jo ikke så mange.

 

Hvem skal representere Sør-Afrika? Svarte eller hvite? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på et annet dilemma med å bruke farge som mål: Hvis en tidligere svensk statsborger, nå norsk statsborger, ønsker å delta i idrett. Hvilken nasjonalitet vil dere gi vedkommende hvis:

A. H*n er lys i huden.

B. H*n er født lys i huden men har vært i solrike strøk det siste halve året og har fått en herlig knallbrun sjokoladefarge.

C. Er like brun som i B, men fordi det er medfødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...