Gå til innhold

LCD-TV og oppløsning for Media PC

Anbefalte innlegg

Jeg er en del forvirret når det gjelder PC-oppløsning kontra oppløsning for "full HD".

En full HD skjerm har en oppløsning på 1920 x 1080. Imidlertid oppgis støttet PC-oppløsning til max 1360 x 768 (pluss en god del andre). (Jeg ser på en Philips model 42PFL7962D)

Mitt spørsmål til de som har greie på dette - hvordan skal jeg da kunne kjøre full HD via min Media-PC? Burde det ikke være naturlig at TVen støtter en PC-oppløsning på 1920x1080 også?

Betyr dette at jeg kun vil oppnå max 1360x768 når film kjøres via min Media-PC, eller er det noe jeg ikke helt har oppfattet her...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde det ikke være naturlig at TVen støtter en PC-oppløsning på 1920x1080 også?

9526455[/snapback]

Det burde være en helt åpenbar egenskap på en ny TV spør du meg, dessverre er sannheten en annen. Når man skal kjøpe en TV til PC-bruk er det viktig å forsikre seg om at den støtter riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping.

Husk at selv om maks oppløsning er oppgitt til 1360*768 er det ikke sikkert dette stemmer. PC-kompatibilitet er veldig dårlig dokumentert fra produsentenes side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...