G_E_M Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg er en del forvirret når det gjelder PC-oppløsning kontra oppløsning for "full HD". En full HD skjerm har en oppløsning på 1920 x 1080. Imidlertid oppgis støttet PC-oppløsning til max 1360 x 768 (pluss en god del andre). (Jeg ser på en Philips model 42PFL7962D) Mitt spørsmål til de som har greie på dette - hvordan skal jeg da kunne kjøre full HD via min Media-PC? Burde det ikke være naturlig at TVen støtter en PC-oppløsning på 1920x1080 også? Betyr dette at jeg kun vil oppnå max 1360x768 når film kjøres via min Media-PC, eller er det noe jeg ikke helt har oppfattet her...? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Burde det ikke være naturlig at TVen støtter en PC-oppløsning på 1920x1080 også? 9526455[/snapback] Det burde være en helt åpenbar egenskap på en ny TV spør du meg, dessverre er sannheten en annen. Når man skal kjøpe en TV til PC-bruk er det viktig å forsikre seg om at den støtter riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping. Husk at selv om maks oppløsning er oppgitt til 1360*768 er det ikke sikkert dette stemmer. PC-kompatibilitet er veldig dårlig dokumentert fra produsentenes side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå