mpeg Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Heisann. Har disse brikkene Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology men tror spenningen blir for lav på disse, da de enkelte ganger gir blåskjerm, og spillene fryser. Vet ikke hvor i BIOS man justerer volten, da alt står på auto. Og jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal justere.Har et ASUS M2N32 SLI-Delux kort. Tror tingene blir mer stabilt med høyere spenning på brikkene. Takker for all hjelp Mvh mpeg Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg har de samme brikkene. Corsair sier at de bør kjøre på 2.1V, og derfor satt jeg opp spenningen fra default (1.8V) til 2.1V, men da ble maskinen veldig ustabil - noen ganger fikk jeg ikke bootet engang. Har testet alt fra 1.8 til 2.0 V og det virker faktisk som de "trives" best på 1.9 eller 2.0V. Og da kjører jeg på 4.4.4.12, 800MHz. Endret 20. september 2007 av Caze Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har de samme brikkene. Corsair sier at de bør kjøre på 2.1V, og derfor satt jeg opp spenningen fra default (1.8V) til 2.1V, men da ble maskinen veldig ustabil - noen ganger fikk jeg ikke bootet engang. Har testet alt fra 1.8 til 2.0 V og det virker faktisk som de "trives" best på 1.9 eller 2.0V. Og da kjører jeg på 4.4.4.12, 800MHz. 9535088[/snapback] Heisan. Har justert de til 4,4,4 12, 800 Mhz ( Hadde de på 4,4,4,15) og de virker raskere, men jeg kan fortsatt oppleve at Spillet Bioshock fortsatt fyser, og jeg må restarte maskinen. ( har ikke fått blåskjerm ennå da) Men det er mulig at det er noe bugg i spillet også. Virker ihvertfall noe raskere en forrige innstillingr. Trodde det var mulig å justere volten feks, 2,0 el.2,1. Men det er slik jeg forstår det, at man stiller inn de 4,4,4,12, og da justerer volten seg til nevnte nivå....? Takker for svaret Mvh Mpeg Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Nei. Spenningen må justeres separat. Og du vil heller aldri MERKE forskjell på 4.4.4.12 og 4.4.4.15. Kan nok bare såvidt måles med et benchmark-verktøy. Men, spill er ikke gode verktøy for å teste om RAM er "som den skal". Det at et spill kræsjer kan ha MANGE årsaker. Last heller ned memtest (www.memtest.org) og kjør den i noen timer. Endret 21. september 2007 av Caze Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Du justerer spenning for RAM i BIOS, under "Advanced" - "JumperFree Configuration". Dette står på side 4.20 i manualen din, med beskrivelse hvordan du justerer spenning. Finner du den ikke, last den ned fra www.asus.com.tw. Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Nei. Spenningen må justeres separat. Og du vil heller aldri MERKE forskjell på 4.4.4.12 og 4.4.4.15. Kan nok bare såvidt måles med et benchmark-verktøy. Men, spill er ikke gode verktøy for å teste om RAM er "som den skal". Det at et spill kræsjer kan ha MANGE årsaker. Last heller ned memtest (www.memtest.org) og kjør den i noen timer. 9541604[/snapback] Heisann. Takk for tipset. Hadde rotet bort manualen, men lastet ned fra Asus. Har endelig funnet det jeg lette etter. Har forandret spenningen til 2,1 V. Og foreløpig virker det stabilt. Men nå vet jeg hvor i BIOS jeg forandrer tingene. Mvh Mpeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå