durabit Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg har et dual-xeon system som jeg vurderer å erstatte med et nyere mono-prosessor system. Hovedgrunn til dette er at jeg ønsker å redusere strømforbruket. Systemet brukes som filserver og musikkserver i hjemmet og kjører 24/7. Det står i en bod og det blir ganske varmt der inne, særlig om sommeren. Jeg ønsker forslag til nytt hovedkort og prosessor. Jeg har sett på Asus sine P5M2-serverkort. De ser jo lovende ut og noen av disse har også støtte for Raid-5 på PCI-X. Jeg har et godt Raid-5 kort fra 3Ware så PCI-X er nesten et must. Støtte fra SAS, noe å ha? Det er ikke så mange brukere av denne serveren så prosessorkraft fra eksisterende system er noe overkill. En dual-kjerne prosessor fra Intel er kanskje et fornuftig valg. Hvor lavt ned kan jeg komme i idle strømforbruk fra en slik prosessor. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Ingen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Beklager, er ikke så ofte innom denne delen av forumet... Jeg har selv en 3ware 9500S-12 kontroller med 9x500GB koblet til (raid5 med hotspare), og Asus P5WDG2-WS, fungerer utmerket som filserver. Du bør ta deg en titt på Asus P5WDG2-WS Professional og Asus P5K WS Disse kortene har støtte for Conroe cpuene (Core2Duo osv), og da kan man jo f.eks. handle inn en E4400 eller E2160 o.l. Merk at P5WDG2-WS (non-pro) ikke har støtte for Conroe-cpuene. SAS støtte og slikt tror jeg nok er unødvendig for normal bruk, lukter også meget kostbare kort. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takk for input Wibla, Asus P5WDG2-WS ser ut som et meget godt valg. Støtter jo også Quad-core. Yummi. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bare pass på at du får Pro-varianten, ellers er du stuck med pre-conroe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå