Gå til innhold

Hjemmeside med forum!


Anbefalte innlegg

(er dette postet feil, flytt den for meg;) )

 

heisann!

 

jeg skal lage hjemmeside for russen på min skole, og har lyst til å lage en websiden hvor det sal være et forum, men sliter litt med dette.

planen er å bruke et webhotell og et .no domene, men noen som har forlsag til hvordan jeg skal gå fram?

Forslag?

Ideer?

anbefaligner?

 

(har ikke laget hjemme side med forum eller gjennom et webhotell før, så litt guiding og hjelp trengs, og gidder ikke lage no piczo side drit. tar det som et prosjekt for min del, ønsker å lære litt av dette også.)

 

 

StrexX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

.no domener er kun for norske organisasjoner.. om du ikke vet det.

Og husk at du må ha tilgang til en database for å kunne sette opp et forum.

Som nevnt før kan du bruke phpBB. Dette er veldig enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
hmmm.. var jeg ikke klar over...

 

bruke .com domene er da en eventuell mulighet?

9544236[/snapback]

Titt her her her her så ser du sånn ca priser. Dette er da dog bare domener. Om du vil lage en russeside ville jeg valgt .no som pri. (om jeg hadde hatt mulighet) og .net som sec. siden jeg personlig er litt mer fan av .net enn .com når det er en norskrelatert side. Men din side, ditt valg :)

 

Bare å poste her om du skaffer deg et domene og hotell i alle fall. Så kan vi sikkert hjelpe deg med andre "ting"...

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg.... men en ting vet jeg, og det er at det koster 2500 å registrere seg og få organisasjonsnummer i enhetsregisteret.

9602291[/snapback]

Det er feil. Det er 100% gratis å registrere seg som enkeltmannsforetak, og du får da et organisasjonsnummer. Jeg kan garantere dette siden jeg gjorde det selv for å å muligheten til å bestille .no domener, og det gikk helt uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dersom du, slik jeg forstår det, er helt ny innen dette, så kan du enten lære deg litt HTML, eller bruke programmer som gjør jobben for deg. FrontPage er Microsoft sitt alternativ og funker ikke særlig bra, mens Dreamweaver er en del bedre. Problemet med å bruke denne type programmer er selvsagt at siden ikke vil være lik i alle nettlesere...

 

Du kan også, selvsagt, laste ned ferdiglaga templates... Og siden du skriver at du skal ha forum, og dersom du går for phpBB-forum, så kan du laste ned tilleggsfunksjoner som du lett instalerer og det er mange hundre design du kan velge mellom. Du kan jo alltids vurdere det, for dersom du bruker portalløsningen deres, så får du forside, forum, galleri og alt mulig annet som du ønsker. Nesten uendelig med muligheter og du trenger ikke så mye kunnskaper...

 

Du kan også prøve ut andre portalsystem som Joomla, PHPnuke osv. Stor oversikt ligger her: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_...tems/index.html

Endret av The zero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...