Gå til innhold

USB 3.0 tilbyr 4,8 Gbit/s

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
OK, da er størrelsen forklart, men hvorfor akkurat på 70 sekunder? Fordi det tar 70 sekunder å gå og hente seg en kopp kaffe fra kaffeautomaten? Hvorfor ikke strekke seg etter f.eks 10 Gbit/s og 60% utnyttelse = 36 sekunder, eller 1Gbit og 60% utnyttelse = 6 minutter. Når har folk behov for å overføre HD-filmer på maksimalt 70 sekunder? Beklager kveruleringa men jeg forstår ikke hvorfor de satt seg målet om 1 gjennomsnittlig HD-film på 70 sekunder. Hvis det stemmer at dette var et mål da.

Fordi det er sikkert like lang tid det vil ta en film på Blu-ray spiller å starte seg gjennom DRM, java og all annen dritt, så folk er blitt vante til å vente så lenge innen da. :-)

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Spennende, men langt frem i tid.

Jepp, det er langt fram så det er kanskje mulig at vi får 10Gbit lan før det! NAS løsninger på Raid kan dermed bli svært attraktive.

Ser fram til at vi som har like i underkant av et dusin 15k SAS disker i Raid 0 kan få testet hva riggen er god for! HEHE!

Regner med at USB 3.0 blir bakoverkompertibelt med 2.0 og 1.1? Hvis ikke kan Apple og FW ha en real sjanse tibyte igjennom. (sorry om jeg ikke har fått det med meg fra tidligere i tråden). Tror suksess for 3.0 formatet avhenger av at folk kan bruke de USB produktene de har fra før.

Ser noen ønsker 25W og det er jo helt topp etter som man da kan få en masse nytt USB utstyr. Juletre, kaffetrakter m.v. HEHE! Eneste problemet er vel at kabling må opp i dimmensjon. Har man f.eks 10 porter må det altså kunne leveres 250W.

Eksisterer det ikke noe som heter PowerUSB i dag? http://www.poweredusb.org/

Lenke til kommentar
Hvorfor har de satt et slikt mål? Hvorfor er det så viktig å kunen overføre 27 GB på 70 sekudner? Hvorfor ikke 20 eller 30 GB eller 60 eller 80 sekunder? Hvorfor akkurat dette tallet?

Vet ikke om dette svarer på spørsmålet ditt, men kan jo prøve å tippe litt: 27GB er kanskje en slags gjennomsnittlig størrelse på en HD-film, og etter mine beregninger vil man bruke 9/14 (ca 64%) av den teoretiske båndbredden til USB 3.0 hvis man overfører filmen på 70sek.

OK, da er størrelsen forklart, men hvorfor akkurat på 70 sekunder? Fordi det tar 70 sekunder å gå og hente seg en kopp kaffe fra kaffeautomaten? Hvorfor ikke strekke seg etter f.eks 10 Gbit/s og 60% utnyttelse = 36 sekunder, eller 1Gbit og 60% utnyttelse = 6 minutter. Når har folk behov for å overføre HD-filmer på maksimalt 70 sekunder? Beklager kveruleringa men jeg forstår ikke hvorfor de satt seg målet om 1 gjennomsnittlig HD-film på 70 sekunder. Hvis det stemmer at dette var et mål da.

En annen ting er at hverken HD-DVD eller Blu-Ray er i stand til å overføre HD-filmer på bare 70 sekunder.

Tviler på at det var et mål som var satt fra starten av. Vil tro de godt inne i utviklingen tenkte at "dette er oppnåelig, og et godt eksempel på hva USB 3 er godt for". Endret av Innos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...