Coffey Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Vi skal lage musikkvideo på skolen, og i den skal vi gå rundt på en tropisk øy. Til det trenger vi bluescreen, altså at vi står foran en grønn skjerm, og erstatter den med den tropiske øya i filmen. Trenger program til å få til dette... anyone? Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 De fleste program i katergorien "middels avansert" og oppover kan dette.... Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 De fleste redigeringsprogrammer i dag kan vel til en viss grad gjøre dette, helt ned til siste fra Pinnacle mener jeg. Ser vi på resultatet derimot er det en litt annen sak. Jeg ville anbefalt å gjøre dette i et program beregnet for denne typen jobber, det vil si et compositing-program som Adobe After Effects eller Autodesk Combustion. Finnes også rene keying-programmer, men disse har jeg ikke noen erfaringer med, men har hørt at de skal gi veldig fine resultater. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Til det trenger vi bluescreen, altså at vi står foran en grønn skjerm, og erstatter den med den tropiske øya i filmen 9525563[/snapback] Liten rettelse: Til bluescreen trenger dere en blå skjerm. Til greenscreen trenger dere en grønn skjerm. Jeg har selv brukt AFX med den fantastiske Keylight plugginen til å gjøre dette, med en bluescreen. Du kan se resultatet mitt helt i begynnelsen av denne filmen. (Her er det selfølgelig også gjort mye color-correction og lagt til gjenskinn på vinduene, men prinsippet er det samme) Endret 7. oktober 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Til det trenger vi bluescreen, altså at vi står foran en grønn skjerm, og erstatter den med den tropiske øya i filmen 9525563[/snapback] Liten rettelse: Til bluescreen trenger dere en blå skjerm. Til greenscreen trenger dere en grønn skjerm. Jeg har selv brukt AFX med den fantastiske Keylight plugginen til å gjøre dette, med en bluescreen. Du kan se resultatet mitt helt i begynnelsen av denne filmen. (Her er det selfølgelig også gjort mye color-correction og lagt til gjenskinn på vinduene, men prinsippet er det samme) 9655819[/snapback] For det første, de effektene var utrolig tøffe! AFX er programmet? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hva heter sangen? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg prøvde å finne programmet AFX på nettet, men fant alt mulig annet som het AFX og ikke hadde noe med video å gjøre. Men uansett - her er et alternativt program som er langt rimeligere enn After Effects og sikkert også AFX, som jeg altså ikke vet noe om: http://fxhome.com/compositelab/pro. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 http://www.microsoft.com/technet/sysintern...BlueScreen.mspx Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 http://www.microsoft.com/technet/sysintern...BlueScreen.mspx 9657706[/snapback] Du har misforstått Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Til det trenger vi bluescreen, altså at vi står foran en grønn skjerm, og erstatter den med den tropiske øya i filmen <{POST_SNAPBACK}> Liten rettelse: Til bluescreen trenger dere en blå skjerm. Til greenscreen trenger dere en grønn skjerm. Jeg har selv brukt AFX med den fantastiske Keylight plugginen til å gjøre dette, med en bluescreen. Du kan se resultatet mitt helt i begynnelsen av denne filmen. (Her er det selfølgelig også gjort mye color-correction og lagt til gjenskinn på vinduene, men prinsippet er det samme) <{POST_SNAPBACK}> For det første, de effektene var utrolig tøffe! AFX er programmet? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hva heter sangen? <{POST_SNAPBACK}> Takk for det! Programmet er AFX, som er en vanlig forkortelse for Adobe After Effects. Sangen: Bony M - Wanna go home Endret 10. november 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har fulgt med i dette og flere andre videofora i årevis, men dette var første gang jeg har sett forkortelsen AFX for Adobe After Effects. Alle andre skriver AE. AFX er jo en heller dårlig forkortelse siden ingen av ordene i navnet begynner på verken F eller X. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Liten rettelse: Til bluescreen trenger dere en blå skjerm. Til greenscreen trenger dere en grønn skjerm. Jeg har selv brukt AFX med den fantastiske Keylight plugginen til å gjøre dette, med en bluescreen. Du kan se resultatet mitt helt i begynnelsen av denne filmen. (Her er det selfølgelig også gjort mye color-correction og lagt til gjenskinn på vinduene, men prinsippet er det samme) <{POST_SNAPBACK}> For det første, de effektene var utrolig tøffe! AFX er programmet? <!--SKJUL BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('01f6e74dd25e73c074a885f7522eabaa')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor</div><div class="spoilermain" id="01f6e74dd25e73c074a885f7522eabaa" style="display:none"><!--SKJUL END-->Hva heter sangen?<!--SKJUL DIV--></div><!--SKJUL DIV--> <{POST_SNAPBACK}> Takk for det! Programmet er AFX, som er en vanlig forkortelse for Adobe After Effects. Sangen: Bony M - Gotta go home Den sangen har blitt min nye yndlings! Men, er bluescreen veldig vanskelig? Vi trenger ikke akkurat like høy kvalitet som din film, bare at du ser oss, og øya i bakgrunnen. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har fulgt med i dette og flere andre videofora i årevis, men dette var første gang jeg har sett forkortelsen AFX for Adobe After Effects. Alle andre skriver AE. AFX er jo en heller dårlig forkortelse siden ingen av ordene i navnet begynner på verken F eller X. FX er jo strengt talt den aller vanligste forkortelsen for effects i video/filmsammenheng, så AFX er ikke akkurat helt på jordet. PS: Selv forkorter jeg det vanligvis AE (tror jeg ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Alle andre skriver AE. AFX er jo en heller dårlig forkortelse siden ingen av ordene i navnet begynner på verken F eller X. Når vi snakker om Adobe After Effects sier vi som regel "After Effects". Det er lite vits å skrive "Adobe", da alle vet hva After Effects er for noe. "FX" er jo det samme som effect. Så AFX funker greit for meg. Det er ikke noe jeg har funnet på. Jeg så det et annet sted og begynte å bruke denne forkortelsen. Kanskje jeg bare var uheldig med stedet. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har brukt AFX flere ganger før selv, men foretrekker selv AE siden mange (som vi ser et godt eksempel på her ) ikke så lett henger med på hva det er snakk om hvis jeg bruker AFX. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men heldigvis skjønner mange hva det er snakk om, hvis de bare får tenkt seg litt om. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men det greieste er selvsagt om folk bruker vanlige, innarbeidede forkortelser istedenfor å finne opp nye som andre på gjette seg til hva betyr. Men for å komme tilbake til saken, som er spørsmålet om egnede programmer for blue-/greenscreen, så støtter jeg forslaget om CompositeLab Pro og kan også nevne at Pure Motion EditStudio 5 har denne funksjonen. De har også en anstendig pris, i motsetning til f.eks. Autodesk Combustion som en har foreslått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men det greieste er selvsagt om folk bruker vanlige, innarbeidede forkortelser istedenfor å finne opp nye som andre på gjette seg til hva betyr. Det er ikke noe jeg har funnet på. Jeg så det et annet sted og begynte å bruke denne forkortelsen. Kanskje jeg bare var uheldig med stedet. Men for å komme tilbake til saken, som er spørsmålet om egnede programmer for blue-/greenscreen, så støtter jeg forslaget om CompositeLab Pro og kan også nevne at Pure Motion EditStudio 5 har denne funksjonen. De har også en anstendig pris, i motsetning til f.eks. Autodesk Combustion som en har foreslått. Sony Vegas er også et program som ganske enkelt kan brukes til blue/greenscreen. Bare å adde effekten for å så justere virkningsgraden. Enklere blir det ikke. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Vegas gjør som nenvt jobben enkelt. Det finnes gjerne mange programmer som kan gjøre dette, men Vegas får det til ganske bra veldig enkel.t Det har innebygget forhåndsinnstilling for bluescreen som funker på nærmest alle bluescreens. Altså, hjemmelagde også. Laget selv en nyhetssending en gang for lenge siden ved hjelp av et fleecepledd til 49,- kroner. Det funka toppers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå