pulse Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hei. Har satt opp en Smoothwall hjemme med flere PC-er bak. bla. en LAMP server. Har pekt ett domene til min IP og kjørt portforward til maskinen. Når jeg sitter på intern nettet mitt og prøver å nå mitt domene får jeg feilmeldingen: Unable to connect. Men når jeg gjør dette fra maskiner utenom mitt hjem så funker det flott, og jeg får opp websiden. Noen som har noen ide'er? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det er nok smoothwall som ikke greier rutinga tilbake på nette ditt. Linksys sine rutere greier dette. D-linkene jeg har vært borti greier det ikke... Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvilken sone står dei forskjellige maskinen dine på? Du må faktisk åpne porter internt på innsiden av smoothwall mellom dei forskjellige sonene. Litt dårlig forklart men satser på at du mener hva jeg forstår Lenke til kommentar
pulse Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hvilken sone står dei forskjellige maskinen dine på?Du må faktisk åpne porter internt på innsiden av smoothwall mellom dei forskjellige sonene. Litt dårlig forklart men satser på at du mener hva jeg forstår 9525657[/snapback] Sone? ehm... jeg er ikke så flink på sånt. LAMP serveren har intern ip: 192.168.1.32 og den maskina jeg normalt sitter på har ip 192.168.1.51 (Static DHCP (MAC adresse)). Prøvde og velge: Networking -> Internal, og sette opp: Source: 192.168.1.51 - Destination: 192.168.1.32 - Port: 80 men det hjalp ikke. Edit: Prøvde også å bytte source og destination. Endret 19. september 2007 av pulse Lenke til kommentar
pulse Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Fikk til en slgs løsning på problemet. Konfigurerte den interne Static DNS'en til og peke samme domenenavn til min interne ip. problemet er at jeg ikke kan bruke *.mittdomene.no og ettersom jeg har dynamiske subdomener så er dette en ikke så veldig god løsning... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 hadde du sett på http://www.smoothwall.org på comunity så hadde du sett att når du har enablet WebProxy så må du oppdatere dnsadresene dine i Smoothie Lenke til kommentar
pulse Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 hadde du sett på http://www.smoothwall.org på comunity så hadde du sett att når du har enablet WebProxy så må du oppdatere dnsadresene dine i Smoothie 9558641[/snapback] Jeg har testet både med og uten WebProxy. Rebootet mellom hver gang, og alikevel har jeg samme problemet Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 legg til i host fila på PC-en din , domainet og ip'en på web server så funker det helt fint, har hadt samme problem med både zyxel og dlink. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det går også an å sette opp en DNS-server på LAMP-maskinen, for deretter å opprette et hoveddoemene på denne. Husk bare å legge denne DNS-servern som standard DNS-server i DHCP konfigurasjonen til routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå