Gå til innhold

Domenenavn funker kun externt?

pulse

Anbefalte innlegg

Hei. Har satt opp en Smoothwall hjemme med flere PC-er bak. bla. en LAMP server. Har pekt ett domene til min IP og kjørt portforward til maskinen. Når jeg sitter på intern nettet mitt og prøver å nå mitt domene får jeg feilmeldingen: Unable to connect. Men når jeg gjør dette fra maskiner utenom mitt hjem så funker det flott, og jeg får opp websiden. Noen som har noen ide'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken sone står dei forskjellige maskinen dine på?

Du må faktisk åpne porter internt på innsiden av smoothwall mellom dei forskjellige sonene.

Litt dårlig forklart men satser på at du mener hva jeg forstår  :thumbup:

9525657[/snapback]

Sone? ehm... jeg er ikke så flink på sånt. LAMP serveren har intern ip: 192.168.1.32 og den maskina jeg normalt sitter på har ip 192.168.1.51 (Static DHCP (MAC adresse)). Prøvde og velge: Networking -> Internal, og sette opp: Source: 192.168.1.51 - Destination: 192.168.1.32 - Port: 80 men det hjalp ikke.

Edit: Prøvde også å bytte source og destination.

Endret av pulse
Lenke til kommentar

Fikk til en slgs løsning på problemet. Konfigurerte den interne Static DNS'en til og peke samme domenenavn til min interne ip. problemet er at jeg ikke kan bruke *.mittdomene.no og ettersom jeg har dynamiske subdomener så er dette en ikke så veldig god løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...