HaraldCL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det er ikke lenger lønnsomt å kjøpe telefon med DJuice Zero og binding. Det var lønnsomt de tre dagene det eksisterte i juni, pluss hele juli. Etter ble subsidiene til forhandler godt over halvert, så fra å være en rimelig grei bindingsdeal for folk, gikk den til å bli helt ræv. Du skal ikke se bort i fra at Telenor vil prøve å bortforklare "vår billigste minuttpris" med at Superminutt er Telenor, og Zero er Djuice. Eller noe i den duren. Når det gjelder hvem som betaler for de aller billigste abonnementene, mistenker jeg at OneCall og Ipea har latterlig høye termineringsgebyrer, som gjør at det er lønnsomt for dem å ha folk som mottar samtaler fra andre nett. På et sett blir de da parasitter som er avhengig av at storparten av mobilbrukerne har andre operatører. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når det gjelder hvem som betaler for de aller billigste abonnementene, mistenker jeg at OneCall og Ipea har latterlig høye termineringsgebyrer, som gjør at det er lønnsomt for dem å ha folk som mottar samtaler fra andre nett. På et sett blir de da parasitter som er avhengig av at storparten av mobilbrukerne har andre operatører. 9546299[/snapback] De kan ikke ha høyere termineringsgebyrer enn Netcom som er eier av mobilnettverket de benytter seg av. Unntaket kan bli One Call da jeg ikke kjenner til hvilke termineringsgebyrer Network Norway opererer med. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jo, det kan de. http://www.digi.no/php/art.php?id=392496 PT har regulert maksprisen som Telenor, Netcom og Tele2 kan fakturere hverandre, og de andre mobiloperatørene. Telenor får i dag ta 65 øre, Netcom tar 91 øre og Tele2 får fakturere 115,5 øre. Resten av operatørene trenger foreløpig ikke å forholde seg til en fastpris satt av Post- og teletilsynet, men forskriften sier at prisen skal være rimelig. - Vi har en som opererer med en pris på i overkant av 1,60 kroner, men det er snakk om marginale aktører, sier Haukås. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Verdt å bite merke i: Minimumsfakturering Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned. Månedspriser på tjenester som du ønsker å kombinere med abonnementet og etableringspris kommer også i tillegg. Sakset fra http://telenormobil.no/abonnement/djuicezero.do ------ Det som er det merklige er at dersom en ser på : http://nettbutikk.djuice.no/ProductDetail....RICSS&aboID=337 En telefon fra Djuice sin egen webshop, så ser en minstetotalpris er oppgitt til: 2787,-. Dette er helt feil, minste totalpris her er: 3975,- De kan ikke regne ut minste totalpris slik egentlig, minstetotalpris skal jo ta sikte på at jeg ikke bruker abonnementet, da blir det 99,- (mnds pris om inngått binding) + 99 (laveste faktura regning) * 12 + telefonprisen. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) OBS .. En brysom kunde som legger sammen 2 + 2 .. ? Vitsen er å ikke forstå .. før etterpå :-) .. Helst etter at man har abonert på diverse tillegstjenester som ser billige ut. Endret 22. september 2007 av arne22 Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hehe, man har da et visst ansvar som forbruker å sette seg inn i priser og lignende. Orker man ikke dette så får man vel ta konsekvensene! Jeg har brukt lang tid på å finne ut hvilken løsning med telefon som var mest lønnsom for meg, og jeg har fått akkurat det jeg forventet Det er ren matematikk. Jeg blir og litt overrasket over den tiltro folk har til sine operatørers samfunnsansvar. De er en bedrift, som skal tjene penger. Har inntrykk av at folk forventer at operatørene deres selv skal passe på at kundene får det rimeligste (det de tjener minst penger på), særlig gjelder dette gode gamle telenor. Hadde jeg hatt valget mellom 1000 kroner i profitt per måned fra en av mine kunder eller 200 hadde jeg vel valgt 1000! Blir litt skinnhellig, synes jeg. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Men operatørene har et ansvar for å opplyse riktig, og ikke lyve for kundene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå