Sidious Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er ikke bare bare å finne ut hva man vil gjøre med livet sitt. Jeg har egentlig aldri hatt noe jeg virkelig har brent for, men utdanning hjelper ofte, så jeg håper jeg kan få jobb når jeg er ferdig om noen år. Blir vel i så fall å jobbe innen skolevesenet, eventuelt i et eller annet firma. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det er ikke bare bare å finne ut hva man vil gjøre med livet sitt. Gå yrkesfaglig. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Det er ikke bare bare å finne ut hva man vil gjøre med livet sitt. Gå yrkesfaglig. De som går yrkesfaglig har som regel funnet ut hva man vil bli... btw: Skal bli daglig leder i et oppdrettsanlegg.. en gang. Endret 18. august 2009 av Argument Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Huskarl: Uaktuelt da jeg har studiekompetanse, og allerede studerer ved et universitet. Dessuten har jeg null interesse for det som tilbys på yrkesfaglig. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Greit nok. La bare merke til at du skrev ''man'' altså at du snakket om folk generelt. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jo da. Sier ikke at det er noe galt med yrkesfaglig, så lenge man har lyst til å jobbe med de yrkene man "tilbys" etterpå. Broren min er elektriker, og trives med det. Er selvsagt også avhengig av hva du har anlegg for å gjøre. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har tenkt og bli elektroingenør Lenke til kommentar
aleksander95 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg har lyst å bli lege, men vet ikke om jeg gjør det bra nok på skolen. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hadde planer om å bli politi, men fant ut tredjeåret når jeg gikk idrett at jeg ikke kunne pga. av medfødt hjertefeil. Så har nå startet på ny og planlegger å bli elektriker! Lenke til kommentar
MrMaker Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Brannmann og Røykdykker. Er bare 18 år da, så må gjennom elektrolæra og militæret etc først:) Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Endring i planer: 1. Først fullføre matros utdanning. 2. Fullføre utdanning til styrmann. 3. Om ikke dette av en eller annen grunn ikke blir fullført, går turen innom pilotskolen Endret 23. oktober 2009 av The Idanator Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 skal i alle fall starte på aberystwyth university i wales hvor jeg skal gå artificial intelligence and robotics. planen/håpet er å få seg en jobb innen romindustrien Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Når jeg blir stor, skal jeg bli enda større! Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Pilot Hvis ikke det, er 2. ønsket mitt Flygeleder. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Drømmen er å ta bachelor og master i økonomi på NHH, for senere å jobbe med økonomi. Krever nok noen små forbedringer på karakterheftet, men tror ikke jeg er så langt unna. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Er ferdig med 3. år VGS nå. Trafikkflyger (Fly rutetrafikk i f.eks SAS, Air France osv) Har alltid vært drømmen min, og det vil være den største drømmen min også. Det eneste som får meg til å tvile litt er muligheten for jobb etter endt utdanning. Det er ikke akkurat en enkel oppgave å komme seg inn i cockpit og få lønn for strevet. Studerer en del til PPL og ATPL på fritiden, så en del kunnskap har jeg tilegnet meg allerede. Interesserer meg veldig for juss også, så advokat eller noe innen den sjangeren hadde ikke vært så dumt. Dog har jeg ikke godt nok snitt til å komme inn på f.eks rettsvitenskap på universitetet i Oslo. Tror snittet lå på 5,6 primært ved forrige års opptak. Ellers kunne jeg tenkt meg: - Fotograf (driver mye med foto og tar noen oppdrag nå og da) - Eiendomsmegler (Virker spennende) - Flygerleder Heah. Har ikke helt bestemt meg enda, men jeg skal iallefall være med på opptakene til flyverskolen i luftforsvaret når jeg skal inn i 2010. Kommer jeg gjennom der, så er valget enkelt. Kommer jeg ikke gjennom søker jeg meg nok inn på en sivil flyskole. Endret 8. september 2009 av Mantoius Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Mantoius: Hvis du ikke kommer inn i Forsvaret, ta utdanningen i Universitetet i Tromsø. De tilbyr utdanningen, men det er stengt for øyeblikket. De tar ikke inn flere elever. En grunn kan være fordi den rød-grønne regjeringen ikke vil støtte det lenger. :/ Har/hadde samme drømmer som deg. Synet mitt er litt for svakt for å komme inn i Forsvaret, og UiT blir mitt neste valg for å bli en trafikkflyger (hvis de holder utdanningen åpen i 3 år til, ihvertfall til jeg er inne ). Hvis ikke, så blir det flygeleder for meg. Utdanning i Malmö, Sverige ^^ Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Undrer på en ting: Kan man blir bilmekaniker etter man er ferdig med maskinistskolen? Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Poker-spiller Eller gå for noe innen pilot yrket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå