safags Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bilmekaniker eller lastebilsjåfør. Hvis jeg blir lastebilsjåfør skal jeg kjøre på isen i Canada. Tjene 50 000 $ på en sessong Digg da når du tenker at du kan tjene like mye på å jobbe i barnehage Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Drømmen er å bli proeisjonell keeper i innebandy eller ishockey (har ikke prøvd det men ser utrolig artig ut ) Men sånn realistisk sett har jeg ikke peiling, går vg2 idrett nå så får i hvertfall generel studiekompetanse. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 jeg skal bli telefon support for laptop når jeg blir stor Da trenger du bare noen kurs hos telenor også kan du sitte der så mye du vil overtid å snakke med folk som har problemer. Kursene varer ca. 1-4 uker vil jeg tro. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Vel, har tenkt meg en karriere innenfor realfag: Molekylær biologi (m/ master), medisin eller odontologi . Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Revisor, godt i gang med studiene. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Flymekaniker. Ferdig med skole nå til sommeren så blir det forhåpentligvis lærling nå til høsten Lenke til kommentar
TheFreak Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Politi eller Statsviter. Har heldigvis lang tid på å bestemme meg Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg er allerede der jeg ønsket å være Jeg er leder i en IT-bedrift, og har personalansvar, økonomisk ansvar og levereanseansvar. Kunne ikke hatt det bedre Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 kan jeg få jobbe hos deg yellowcake? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Veldig usikker. Har lyst til å bli politi, men har mulige planer om å ta Sikkerhetsfaget på Service og Samferdsel og bli vekter Men har enda ikkje bestemt meg, og søknadsfristen for VGS er 1. Mars Lenke til kommentar
123321123321 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Søknadsfristen for VGS er vel 2. mars? Er det for meg i alle fall. Har søkt Studiespesialisering, men er ikke sikker på hva jeg skal studere etter det Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Tenkte på å ta Studiespesialisering men blei ikkje noko av Viss det er nokon som går på Service og Samferdsel (Salg og Service) ta ein kikk i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1079226&hl= . Trenger tilbakemeldinger frå dere Endret 25. februar 2009 av Mutu Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg skal bli politi !gleder meg så mye til jeg blir 20 da jeg kan søke meg inn! Det blir digg Når du er tjue år, så er det veldig vanskelig å komme inn, uten et virkelig godt snitt. (Da snakker vi rundt 4,8-5 i snitt. Dette er bare tull!! Kravet er ikke høyt selv om du kun er 20. Det som er tingen er at dem velger ut etter dem som er litt gammlere siden dem er mer moden. Så hvis en 20 åring som er moden og faktisk har opplevd litt i live og har greit snitt er det som regelt rett inn! Men dem ønsker seg folk som er 23-25 år sånn ca. Dette var nå det dem sa på politihøyskolen samt han som har opplæringsansvare før de elevene på 2 året som jobber her jeg bor. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Pilot, Flygeleder, eller flymekaniker. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Da har jeg endelig fått bestemt meg. Det blir bachelor i engelsk, som jeg håper på å få inkorperert i lærerutdanningen (jeg er egentlig ferdig lærer nå til våren og tar allerede engelsk). Endret 25. februar 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Maskinfører.. begynner i lære til sommeren.. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg skal bli politi !gleder meg så mye til jeg blir 20 da jeg kan søke meg inn! Det blir digg Når du er tjue år, så er det veldig vanskelig å komme inn, uten et virkelig godt snitt. (Da snakker vi rundt 4,8-5 i snitt. Dette er bare tull!! Kravet er ikke høyt selv om du kun er 20. Det som er tingen er at dem velger ut etter dem som er litt gammlere siden dem er mer moden. Så hvis en 20 åring som er moden og faktisk har opplevd litt i live og har greit snitt er det som regelt rett inn! Men dem ønsker seg folk som er 23-25 år sånn ca. Dette var nå det dem sa på politihøyskolen samt han som har opplæringsansvare før de elevene på 2 året som jobber her jeg bor. dem dem dem, klarer ikke dy meg. Politihøgskolen velger utifra de som er modne, og altfor mange er modne på opptaket = det dannes ett snitt, opprettholder du snittet kommer du inn. politihøgskolen har ligget på 48-50 konkuransepoeng de siste årene. Og du får alderspoeng det vil altså si: 20=2p, 21= 4p, 22 = 6p, 23 = 8p. Etter 23 år så kan du ikke få flere alderspoeng. ## fornærmende språk redigert bort av ilpostino ## Endret 5. mars 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
rosaullvott Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg synes det er så vanskelig å vite hvilket yrke som er det rette. Jeg studerer nå til sykepleier (har hatt sommerjobb som assistent på et sykehjem og syntes det var ok), men jeg kan allikevel ikke si 100% at det er det rette yrket for meg. Men hva skal jeg gjöre? Jeg må jo nesten bare velge noe (selv om det kanskje er flere yrker som virker interessante). Det virker så risikabelt å bare hoppe av for å pröve noe annet. Det kan jo hende man ikke trives med det heller. Resultatet kan jo da väre masse studielån og tapt studietid. Andre som har det på den måten? Trodde aldri jeg skulle slite med det, men av og til lurer jeg faktisk på om jeg har valgt rett. Slitsomt, egentlig. Jeg har ikke valgt ennå, men sliter SKIKKELIG med å velge! Står mellom Reiseliv eller noe innen Media hos meg. Først var jeg fast bestemt på Media. Så landa jeg veldig over på Reiseliv, men nå står jeg og vingler mellom begge to. UTROLIG slitsomt Lenke til kommentar
Moirdee Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Jeg skal bli lege eller en eller annen spesialist innen medisin. Planen er å ta opp realfag på Sonans de to kommende årene. Storgleder meg! :-) Endret 21. mars 2009 av Moirdee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå