Exiztzor Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Spennande yrker som eg kanskje skal satse på: -Lydtekninkar -Dataelektronikar -bachelor/master informatikk -elektrikar Nokre kjappe i farta. Blir mest sannsynleg dataelektronikar til å begynne med. annbefaler dataelektroniker på det sterkeste Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Politi / Starte eget vekterfirma ^^ Lenke til kommentar
TolLefsa Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror jeg skal bli LEGE eller TANNLEG Skal sies at jeg bare går i 10 ende, men er ganske sikker på at det blir noe av det dær. Er det noen som vet hvor gode karakterer man må ha for å bli Tannlege ? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror jeg skal bli LEGE eller TANNLEG Skal sies at jeg bare går i 10 ende, men er ganske sikker på at det blir noe av det dær. Er det noen som vet hvor gode karakterer man må ha for å bli Tannlege ? Det er nok ganske høyt Men først må du ta generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
TolLefsa Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror jeg skal bli LEGE eller TANNLEG Skal sies at jeg bare går i 10 ende, men er ganske sikker på at det blir noe av det dær. Er det noen som vet hvor gode karakterer man må ha for å bli Tannlege ? Det er nok ganske høyt Men først må du ta generell studiekompetanse. Jaja, men lurer på om det går bra hvis man har rundt om 4 i snitt. Til jul hadde jeg 4,85 i snitt, som nest best i klassen *brife litt, selv om det ikke er superbra * Noen som har pieling ? Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Joda, det jeg sa er sannhet med modifikasjoner Vbrattla Joda er enig med deg det er fullt mulig å komme ut offshore som eletriker og automatiker. Er bare mange flere jobber offshore innen FU enn automatiker jobber og dermed mye større sjangs for å komme ut i fast turnus! Ikke minst som lærling! Men som du selv vet alt om så er muligheten der! Det er jo utrolig det du sier. Hvis du begynner med FU så er det ikke sikrere at du kommer i fast offshore turnus. Flesteparten av Automatikerne som jobber offshore er i fast turnus pga. deres oppgaver er mer eller mindre og drive med drift og vedlikehold av automasjons anlegg offshore. Mange som jobber med FU/ROV er en del på verksted og drar ut offshore når det trengs. Automatikere kommer det til å bli stor etterspørsel av offshore pga. subsea installasjoner som det kommer mer og mer av. Offshore selskapene er også meget interesserte i folk med både elektriker og automatiker fagbrev idag. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 snorket meg igjennom et år som teknisk tegner så ble det IT-Konsulent og mindre papirarbeid gitt forhåpentligvis ikke et yrke i året og dette jeg skal bli Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hmm, vet ikke enda. Vurderer å studere for å jobbe aktivt med hjelpearbeid i dårlig stilte land, men har da heldigvis to år igjen på VGS, så har enda litt tid på å bestemme meg:) Lenke til kommentar
SCV Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hvorfor så mange som vil bli økonomer og aksjemeglere og advokater? bare for meg dette høres ut som dritkjedlige yrker? klarer ikke helt og se hva som er så givende med disse yrkene. jeg har planer om og bli styrmann/skipper. og siden jeg nå har disset noen yrker får jeg begrunne min grunn for styrmann/skipper. -slipper og tenke på mat, alltid en kokk som mekker alle måltider. -mengder med fri -får se verden om man vil -sover jævlig godt på havet -tjener helt greit -ikke en dritt og bruke penger på (kommer litt an på hvilken båt man er på da) Arbeidssted, seng, matsal, dass alt i gåavstand negative ting er vell: -sjøsyke og uggenhet -blir lei av stor sjø etter 3 uker -ser bare det samme gamle trynene -kan fort komme i rævva forfatning om man ikke er selvdisiplinert Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 ser for meg at du blir jævlig bra på xboxen etter en stund på båt Lenke til kommentar
SCV Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hadde den med, men brukte mesteparten av fritiden til og sove 6 timer på, 6 timer av Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dagdriver/forfatter eller lærer i historie. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 hvorfor så mange som vil bli økonomer og aksjemeglere og advokater? bare for meg dette høres ut som dritkjedlige yrker? klarer ikke helt og se hva som er så givende med disse yrkene. jeg har planer om og bli styrmann/skipper. og siden jeg nå har disset noen yrker får jeg begrunne min grunn for styrmann/skipper. -slipper og tenke på mat, alltid en kokk som mekker alle måltider. -mengder med fri -får se verden om man vil -sover jævlig godt på havet -tjener helt greit -ikke en dritt og bruke penger på (kommer litt an på hvilken båt man er på da) Arbeidssted, seng, matsal, dass alt i gåavstand negative ting er vell: -sjøsyke og uggenhet -blir lei av stor sjø etter 3 uker -ser bare det samme gamle trynene -kan fort komme i rævva forfatning om man ikke er selvdisiplinert Gleder meg allerede til å begynne på utdannelsen. Det virker sykt kjekt og utfordrende å 'seile de syv hav' :!: Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Lærer. Ferdigutdannet om et halvt år. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 1.vgs - Elektro 2.vgs - Dataelektronikk så 1,5 år lærling hos en datareperasjons bedrift.. AdCom, Infocare osv Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 1.vgs - Elektro2.vgs - Dataelektronikk så 1,5 år lærling hos en datareperasjons bedrift.. AdCom, Infocare osv Du må gå vg3 for å være lærling som datalektroniker. Du kan bli lærling som telekom montør etter vg2 men ikke dataelektroniker. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 hvorfor så mange som vil bli økonomer og aksjemeglere og advokater? bare for meg dette høres ut som dritkjedlige yrker? klarer ikke helt og se hva som er så givende med disse yrkene. jeg har planer om og bli styrmann/skipper. og siden jeg nå har disset noen yrker får jeg begrunne min grunn for styrmann/skipper. -slipper og tenke på mat, alltid en kokk som mekker alle måltider. -mengder med fri -får se verden om man vil -sover jævlig godt på havet -tjener helt greit -ikke en dritt og bruke penger på (kommer litt an på hvilken båt man er på da) Arbeidssted, seng, matsal, dass alt i gåavstand negative ting er vell: -sjøsyke og uggenhet -blir lei av stor sjø etter 3 uker -ser bare det samme gamle trynene -kan fort komme i rævva forfatning om man ikke er selvdisiplinert Enig med deg, det høres skjedelig ut, virker som om mange for eks sier de vil bli advokat og de vet sikkert ikke så mye om jobben, man må tenke mer på interesse enn penger. Men styrmann høres fett ut, hvordan er utdannelsen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Må først og fremst gjøre meg ferdig med siste året på videregående, så blir det å søke seg inn på Visuell kommunikasjon i Drammen. Kommer jeg inn her og fullfører studiet får jeg en bachelorgrad og kan regne meg selv som grafisk designer. Lenke til kommentar
emilije Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg skal bli politi ! gleder meg så mye til jeg blir 20 da jeg kan søke meg inn! Det blir digg Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Håper på Sivilökonom eller jobb innenfor "Bachelor i ökonomi og administrasjon". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå