Gå til innhold

Hva skal dere bli?

sxs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Jeg har mest lyst til å bli forfatter eller fotograf, men har dessverre ikke gode nok evner innenfor noen av områdene. Ellers har jeg lyst til å bli jagerflypilot, men tror ikke jeg kommer til å få gode nok karakterer, i hvert fall ikke bestå de fysiske testene. Den siste tiden har jeg tenkt litt på å bli siviløkonom eller sivilingeniør, men er redd for at det kan bli litt for tunge studier. Kort fortalt, så aner jeg ikke hva jeg skal bli. Det skremmer meg.

Lenke til kommentar
håper jeg kommer inn på elektro, da skal jeg bli sånn som styrer undervann-ubåt i nordsjøen (husker ikke hva det heter :p hehe).. tjener fett ifg faren min, han sa rundt 500k i året :) farmin kan mest sansynligt mekke meg jobb i statoilhydro :)

Visst du ønsker å bli ROV Pilot lærling, bør du besøke Opplæringskontoret for oljerelaterte fag, det er opplæringskontoret som har ansvar for å utdanne ROV piloter og andre oljerelaterte yrker. Fagbrvet heter forøvrig "Fjernstyrte Undervannsoperasjoner". Er selv meget fornøyd med utdanningen og har et halvt år igjen av lærlingtiden der.

Lenke til kommentar
har ganske mye jeg kan tanke meg å bli, karriere innen militæret virker jo flott, pilot,kaptein, spillprogrammerer osv osv :p Så ganske mye :) Får se hva man vipper mest på ettervært, tiden vil vise ;)

hehe, militæret frister nok mange før de virkelig setter seg inn i systemet. Når du utdanner deg til pilot i forsvaret er du forpliktet til å jobbe for forsvaret i 16(?) år etterpå, og i denne perioden kan de flyttet deg rundt om kring i verden uten at du kan klage.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Translatør

en tolk?

Kanskje en som oversetter bøker og slikt?

Bøker og slikt ja:) Selv kaller jeg det bare 'oversetter', men det heter visst 'translatør' på fagspråket. Den store drømmen er jo å forbedre underteksting på film og tv.

Lenke til kommentar

Motorjournalist.

Er forsåvidt det nå, men vil gjøre mer testing enn jeg gjør nå. Hører med til historien at jeg kune har jobbet der jeg er nå i halvannen måned, så det er nok muligheter for det etter hvert.

Har også drevet med magasindesign tidligere, og har fått tilbud om å tegne ut et medlemsblad med fire utgivelser i året i tillegg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...