SilentBob Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Har problemer med en slags blåskjerm i Vista. Ikke den vanlige, men en masse lyseblå og hvite horisontale linjer nedover skjermen. Se det vedlagte bilde. Dette problemet kom ca. 90% av gangene hvor maskinen hadde stått ubrukt en stund, og vista slo av skjemen. Dette løste jeg meget enkelt ved å be vista om å aldri slå av skjemen. Men nå kommer samme problemet med ujevne mellomrom mens jeg spiller, det kan komme etter 5 minutter eller etter 5 timer. Eneste måte å komme tilbake til windows er ved å restarte maskinen. Noen som har opplevd det samme, eller noen som har forslag til løsning. Oppsett: Gigabyte GA-965P-DS4 GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Intel Core 2 Duo E6600 Gainward GeForce 7950 GT 256 MB Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Endret 19. september 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
mafia-slayer Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Prøvd å skru den tilbake til standard. Endret 19. september 2007 av mafia-slayer Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Mener du stømstyringen? Denne er ikke et problem lenger siden jeg har satt vista til å ikke slå av strømmen. Det er når jeg spiller at det kan skje. Nå har jeg nettopp spilt i 4 timer uten at noe skjedde, men som sagt, det skjer av og til med ujevne mellomrom. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har sett noe om dette i grafikk kort driverene som "issues not resolved" . Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Jeg gikk nok over til Vista litt for tidlig. Får bli XP til helgen også får jeg besøke Vista igjen om noen år. Lenke til kommentar
mafia-slayer Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kanskje skjermkortet det er noe feil med? Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Kanskje skjermkortet det er noe feil med? 9542153[/snapback] indeed... hvorfor må vista være syndebukk nr 1 for alt. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Oppdater BIOS, chipset, skjermkort, lydkort drivere og eventuelt DirectX. Sjekk om ikke gigabyte har egen "Vista" BIOS for hovedkortet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Sjekk maskina di for støv og dritt. Kan være noe så enkelt at grafikkortet på den blir for varmt. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Når jeg innstalerte Vista så lastet jeg ned og innstalerte alle de nyeste driverne, og i går innstalerte jeg den nyeste Gigabyte Biosen, men uten at det gjorde noe. Maskinen er nettopp "blåst" ren med trykkluft på boks, og idle temp. ligger på litt i overkant av 40 (skjermkort). Jeg fant ikke ut hva som var galt, men misstenker at det er en bugg i driverne. Uansett så er jeg tilbake til xp nå og problemet er borte så...får vente litt før jeg prøver meg på vista igjen. Endret 22. september 2007 av SilentBob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå