toazty Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 skrur på PC-en og alt går som det suser.. men etter 10 sec så forsvinner signalene til skjermen.. det varierer mellom 5-15sec ... bare jeg skal inn i bios så forsvinner signalene.. PC-en går.. men svart skjerm.., skjermen og skjermledning funker, prøvde dem ut på den bærbare .. så det må være noe med selve PC-en.. kanskje skjermkort? får opp at PC-en leser hvilket skjermkort jeg har..vifta går , det gjør forøvrig alle andre vifter også.. det kommer ingen feilmeldinger opp om pcu eller noe.. hmm.. men det som er litt drøyt er at harddisken også kutta ut.. men har putta inn en ny harddisk og vil installere Win. på nytt.. men går ikke når bilde forsvinner.. harddisken som kutta ut funker hvis jeg kjører den som secondary på en annen maskin... får ikke prøvd ut skjermkort i en annen maskin ... agp i den andre og dette er et pci-e... Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) sist jeg var borti noe sånt, så var det kjøleribba på prosessoren som var løs, og beskyttelsesprogrammet slo av maskinen for å hindre at cpu brant opp. tok løs kjøleren, la på ny pasta og da funket det flott. prøv det, du. edit: leser nå at maskinen går, du bare mister signalet til skjermen...er det så? prøvd å resette biosen? er kanskje kjøleren på skjermkortet løs? om den virker rar etter at den har mista signalet og du restarter, som feks piping eller rare artifacts, så kan det godt mulig være at skjermkortet blir for varmt. Endret 19. september 2007 av Rocket Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 er ikke noe særlig varm luft som kommer fra skjermkortet, og jeg har har orginalkjøler på kortet.., og tviler på at det ar den, tror den ville holdt ut lengre enn 15sec hvis den har vært av i mange timer hvis den slår seg av pga, varme.. null piping eller andre mystiske lyder.. jeg har også resatt biosen.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Så bildet forsvinner, men PC-en restarter ikke? Og du har testet skjermen på en annen PC? Med samme kabel? Hvis svaret på alle spørsmålene er "ja", så tyder det på at det er noe galt med skjermkortet - eller at skjermkortet kanskje ikke får nok strøm (defekt/svak strømforsyning). Hva er merke/modellnavn på strømforsyningen din? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 NorthQ? tror eg..500W menne.. eg har brukt denna maskinen i 6mnd nå.. ingen deler er byttet ut, og jeg har strømkabel tilkoblet til skjermkortet, og hvis det ikke får nok strøm reduserer den som regel bare effekten, pc : c2d 6400 northQ : 500W strømfors. 2gb ram HK : p5b wi-fi 775 .... skjermkort : 7800GT 512gb og ja.. alle din spørsmål svares med "JA" Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Da blir første steg å teste skjermkortet ditt i en annen PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå