Pysj Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 I går lanserte Netcom UMA-tjenesten Home Free. Telenor har allerede avskrevet teknologien. Les mer Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 UMA er jo konge. Forstår ikkje at Telenor kan sei noko anna. Har etterlyst eit slikt abb. i årevis. Danmark har vel om eg ikkje tuller hatt dette i årevis. Bare så synd eg nett har binda meg til Tele2. Om ikkje skulla Netcom fått 3 nye kunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 japp telenor i danmark har denne tjenesten. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 er vanlig at telenor driter i ting som kommer forbrukeren til gode Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 UMA er jo konge.Eh, nei. UMA er definitivt _ikke_ "konge" - det er en gammeldags måte å tenke på. Jeg er faktisk glad for at Telenor her ser poenget i _ekte_ IP-telefoni (altså via SIP) som tross alt er støttet i mer enn en eneste telefonmodell fra Nokia. ..og "Home Free" er jo en vits - "Ring gratis til hjemmetelefoner" -- seriøst; hvem er det som bruker hjemmetelefon nå? De aller fleste samtalene er til mobiltelefoner, så å ringe gratis til fastlinjer har null verdi. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 UMA er mer ett mellomstadie den noe annet... om jeg husker rett er 4G planlagt å være IP basert fra bunnen av. altså at telefonsamtaler blir bare enda en tjeneste levert over ett trådløst IP-nettverk. Lenke til kommentar
superswede Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Enig med transistorbass. hurra for SIP! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 tja.. både og. Med SIP kan jo telenor lansere ideen med å bruke 3g/4g oppkobling til å føre samtaler over, for så ta svinaktig betalt for datatrafikk. Altså, noe som hadde vært telenor i et nøtteskall. *ser for meg å sette opp en FEIT UMA antenne og utvide begrepet "husets 4 vegger" betraktelig.... f.eks. utover hele hjembygda (føck post og teletilsynet). Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 hmm, fant en morsom pdf på intel sine IDF sider. https://intel.wingateweb.com/us/published/M...WGS003_100d.pdf sjekk side 5 Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jepp, Telenor jobber med WiMax pilotprosjekter allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg