Lilja4ever Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er det farlig og ganske ofte blø myeneseblod? kjenner noen som har bdd mye, og ganske ofte den siste uken, er litt bekymra...burde man gå til legen kanskje? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Etter kraftig forkjølelse og ved mye bruk av nesespray kan det være vanlig. Er dette tilfellet? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Vil bare slenge meg på her. Jeg har perioder som jeg blør neseblod opptil flere ganger om dagen. Men nå har det vært stopp en stund. Er så og si aldri syk, bruker ikke nesespray eller noe sånt heller. Men er "alltid" tett i nesa. Lenke til kommentar
jetta89 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 å blø nasablod e ikkje farligt. eg har gjort da i alle år, men no i da sista e da spes. ved lite søvn og førkjølelse.. ligge i slekto mi, heilt ufarligt!! Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hadde dette problemet for litt lengre siden, hvorav jeg ikke drakk vann, spiste leverpostei/fisk eller gjorde noe som helst fysisk.. Hvorvidt dette var faktorene, som gjorde AT jeg blødde neseblod, det kan jeg dog ikke svare på. Han på naborommet mitt blør muligens 2 ganger annenhver dag. Flott fysisk form, og spiser nogenlunde variert. Derfor tviler jeg litt på at det var min generelle helsestand. Men alikevel, fisk, jern og vann, ha det i deg. Bare godt! :-) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) har hatt lignende problem selv. fant ut noen uker senere at jeg hadde heiner schoenleins purpura(eller hur i helvete det staves) infeksjon i blodomløpet eller noe sånt. fikk noe problemer med levera el nyrene grunnet dette. fikk masse store røde/lilla ringer på beina, grunnet infeksjonen i blodomløpet. men er egentlig en barnesykdom, så tviler på at du har dette Men hvis beina dine begynner og se ut som dette, bør du gå til legen ja. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor positive med denne sykdommen er at du får 4-6 ukers sykemelding fra jobb grunnet fare for alvorlige komplikasjoner i levra/nyrene. Endret 19. september 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg blødde så mye en gang at jeg svimte av og ble sendt på sykehuset, og hadde kraftig jernmangel ++ i over et halvt å senere. Neseblod er normalt sett ikke farlig, men en bør passe litt på likevel. jeg lærte et sært triks om å stramme en tråd rundt tommelen i tre sekund, for så å slippe. Jeg vet ikke om det var det som var grunnen, men jeg sluttet ohvertfall å blø. Er det et stort problem for han/henne, så er det bare å dra på legen og brenne. Det gjør litt vondt, men går fort over, og du får aldri problemet igjen. Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kommer klart an på hvor mye det er, (sånn jernmangel o.l sett) Men det er nok ikke såå farlig. Venninna mi begynner å blø neseblod ganske lett, og relativt ofte, og det er ikke noe farlig med det.. Hvis h*n ikke føler seg dårlig, går det nok bra Får h*n vondt i hodet eller blir svimmel, kan det sjekkes.. Jernmangel får man jo hvis man blør mye... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis du blør mye og ikke vet hva det kommer av, gå til legen. Det er sjeldent skadelig, men så jævlig kjedlig og irriterendes Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis man blør mye/ofte, kommer det vel bare av "skjør" nese? Venninna mi kan bare så vidt dunke nesa på noe, så kan hun begynne å blø og en gang fikk hun endel støv i nesa, også begynnte hun å blø! Tror nok ikke det er nødvendig å gå til legen bare av den grunn.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis man blør mye/ofte, kommer det vel bare av "skjør" nese? Venninna mi kan bare så vidt dunke nesa på noe, så kan hun begynne å blø og en gang fikk hun endel støv i nesa, også begynnte hun å blø! Tror nok ikke det er nødvendig å gå til legen bare av den grunn.. 9534890[/snapback] Nødvendig er det ikke, som sagt; det er sjeldent farlig, men kjedlig og irriterende. Hadde jeg blødd like bye som da jeg gikk på barneskolen hadde jeg fått brent Lenke til kommentar
probin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hender det at... når du/dere reiser dere opp fra soffan, også blir du litt svimmel å ser "svarte prikker" (man KAN svime ta).. litt vanskelig å forklare:P Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Probin : bare veldig kjapt blodtrykkfall tror jeg, får det hele tiden, særlig når det er mat, så har jeg sotti stille i 2 -3 timer, så da springer jeg opp trappa, så går jeg i bakken på toppen ^ ^ Forøvrig kan jeg blø ekstremt mye selv, men har bare blødd når jeg har vært syk, da kan det komme ekstremt med store slimmengder ut av nese og munn også - som gjør at du får brekninger. Rekorden min på slim-tråd er rundt 20 cm. Denne var tykk og klarte nesten ikke komme ut av neseboret mitt, kompis dro den ut med papir.. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Sangeland, det der så jo bare helt fucka ut.. Men er vel ingen smerter som medfølger? :o Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hehe, nei. Eneste negative er at føttene hovner sykt opp, litt problemer med å gå. Ypperlig unnskylning for å sitte hjemme i dasse hele dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå